Obsah
Common Rail
Common Rail je systém priameho vstrekovania paliva, ktorý sa inštaluje do áut s dieselovým motorom. Vytvorila ho spoločnosť Bosch. V súčasnosti sa systém Common Rail inštaluje do viac ako 70% dieselových motorov od rôznych výrobcov.
Dizajn a princíp fungovania systému Common Rail
Základnými komponentmi systému Common Rail sú:
- palivové potrubie;
- čerpadlo vstrekovača paliva;
- vstrekovače paliva (piezoelektrické alebo elektromagnetické).

Palivo je dodávané z nádrže nízkotlakovým čerpadlom a vstupuje do čerpadla vstrekovača paliva, kde je stláčané rozpierkami dovtedy, kým dosiahne hodnoty stanovené riadiacou jednotkou. Stlačené palivo je dodávané do vstrekovacieho potrubia, ktoré funguje ako vysokotlakový akumulátor; a kontroluje dodávku paliva do každého vstrekovača. Vstrekovač vstrekuje palivo priamo do spaľovacej komory. Špeciálne palivové hadičky spájajú vývody palivového potrubia a vstrekovače. Dizajn systému Common Rail (spoločné potrubie) tiež zahŕňa ventily, regulátory a snímače, ktoré umožňujú riadiacej jednotke zhromažďovať potrebné informácie pre vykonávanie nevyhnutných príkazov prostredníctvom merania jednotlivých parametrov.
Výhody motorov so systémom Common Rail
- nízka úroveň hluku
- znížená spotreba paliva
- nízka hladina emisií vo výfukových plynoch
Motory so systémom Common Rail
- MultiJet (Fiat, Alfa Romeo, Lancia)
- VCDi (Chevrolet);
- CDTi (Opel, Vauxhall);
- TDI (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat);
- CDI (Mercedes-Benz);
- JTD (Fiat, Alfa Romeo, Lancia)
- DDiS (Suzuki);
- CRD (Chrysler, Jeep);
- TID TTiD (Saab);
- TD4, TDV6, TDV8 (Land Rover);
- dCi (Nissan, Renault);
- XDi (SsangYong);
- D-4D (Toyota);
- CITD (Mazda);
- CRDi (Hyundai, KIA);
- D3, D4 and D5 (Volvo);
- DI-D (Mitsubishi);
- HDi e-HDi, BlueHDi (Citroen, Peugeot);
- i-CTDi (Honda);
- TDCi (Ford).