Tlmič pruzenia zadné a predné na auto
Tlmiče perovania zadné a predné » Výber a nákup

Tlmič pruzenia v značková kvalita: Top výrobcovia
Tlmiče perovania pre Top výrobcov
Tlmiče perovania pre top modely áut
AUTODOC Bestsellery: Tlmič pruzenia za nízku cenu
Najkvalitnejšie náhradné diely zo Tlmič pruzenia sekcie. Ponúkame obrovský výber náhradných dielov rôznych značiek pre Tlmič pruzenia a mnohé iné výhodné ponuky pre autodiely podľa vášho výberu.







Auto-kategória Tlmiče perovania zadné a predné: ktorá značka je lepšia?
Podľa našich zákazníkov sú najlepšie značky náhradných dielov z kategórie produktov Tlmič pruzenia predné a zadné tieto:
- BILSTEIN
- KONI
- MONROE
- TRW
- SACHS
Tlmič pruzenia: koľko tento produkt stojí?
Cena autodielov z kategórie Tlmič pruzenia sa pohybuje od 29€ do 465€, a to podľa typu vozidla, výrobcu a špecifikácií produktu.
Výmena Tlmič pruzenia: Videonávod pre opravu
Ako vymeniť horné uloženie tlmiča pruženia na VW GOLF 3 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997 [NÁVOD] | AUTODOC Na našej webovej stránke nájdete s...
Video návod, ktorý vám krok po kroku ukáže, ako si svojpomocne opraviť auto. Staňte sa amatérskym mechanikom s Autodoc.
Tlmič pruzenia: užitočné informácie
Najpredávanejšie produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
JGT233T | JGT1236T | 533701 | JGT286T | JGT599T | JGT253T |
Od obľúbených výrobcov: | |||||
RIDEX | BILSTEIN | KONI | MONROE | TRW | SACHS |
Pre obľúbené značky áut: | |||||
VW | SKODA | BMW | AUDI | FORD | MERCEDES-BENZ |
Tlmič pruzenia – technické vlastnosti | |||||
Priemer [mm] | Tlmič perovania - spôsob uchytenia | Tlmič perovania - systém | |||
48 | 39 | horne oko | spodne oko | dvojita trubka | jednoplastovy |
45 | 38 | horny cap | dole cap | Regulácia svetlej výżky vozidla | elektronickenastavenie sily tlmenia |
40 | 50 | dole prichytka | dole platna | jednoplastovy opacny | zabudovany nastavitelny |
Získajte viac informácií o Tlmič pruzenia – funkcia, diagnóza, príčiny poruchy a intervaly výmeny
Tlmič je zariadenie, ktoré tlmí nárazy a údery kolies, tlmí pruženie a stabilizuje karosériu premenou mechanickej energie na teplo. Tento komponent zaisťuje nielen komfort, ale aj bezpečnosť pohybu.
Typy tlmičov a ich konštrukciaPodľa vyplnenia:
- Hydraulický. Hydraulický olej sa používa ako pracovná látka.
- Plynový/vzduchový. Dusík je čerpaný do systému pri vysokom tlaku, ktorý zabraňuje peneniu oleja.
Podľa konštrukčného návrhu:
- S dvojitou trubicou. Ich výhodou je jednoduchosť konštrukcie tlmičov. Nevýhody sú rýchle prehrievanie a penenie oleja, ktorý znižuje kvalitu prevádzky. Tlmiče majú valec umiestnený v časti uloženia nádrže. V čase kompresie je piest pripojený k tyči a pohybuje sa smerom dolu, a vytlačuje olej z valca do puzdra.
- S jednou trubicou. Vyššie uvedené nevýhody nie sú aplikovateľné pre tento typ tlmičov, avšak ich poškodenie vedie k potrebe celkovej výmeny tlmičov. V tomto prípade má hlavnú úlohu valec. Piest rozdeľuje tlmič v 2 komorách: dusík je čerpaný do jednej a olej do druhej. Tlmenie nárazov sa vykonáva vďaka stláčaniu plynu.
Životnosť tlmičov závisí na kvalite povrchu vozovky a štýlu jazdy. Je potrebné tiež brať do úvahy rýchlosť jazdy cez nerovnosti na vozovke. Pri správnej prevádzke je potrebné diagnostikovať tlmiče každých 20 tisíc kilometrov. Chlad môže zničiť i nový tlmič, takže sa rozhodne odporúča skontrolovať jeho výkon práve na jar.
Po dlhom státí vozidla odborníci radia jazdiť autom prvých 10 minút v relatívnej nízkej rýchlosti, aby sa zahriala hydraulická kvapalina a obnovila sa flexibilita systému pruženia. V prípade prítomnosti mastnoty na kolesách by ste mali okamžite kontaktovať servisné stredisko. Odporúča sa skladovanie tlmičov vo zvislej polohe.
Tlmiče - chyby- deformácia dielov;
- poškodené tesnenia;
- porucha ventilu.
- prílišný pohyb karosérie;
- predĺžená brzdná dráha;
- vozidlo vniká do zákruty nižšou rýchlosťou;
- klepanie a iné zvuky pri jazde;
- nerovnomerné opotrebovanie pneumatík;
- prítomnosť mastných nečistôt na tlmiči;
- počas zrýchľovania a brzdenia prílišné nakláňanie vozidla.
- zlá kvalita povrchu vozovky;
- agresívny štýl jazdy;
- neskorá údržba;
- prudký pokles teploty;
- vplyv nečistôt a chemicky účinných látok;
- nedostatok oleja v nádrži;
- zlyhanie komponentov.
Aktuálne modely tlmičov sú nerozoberateľné. Tlmič sa musí vymeniť v prípade poruchy - jeho oprava sa nevykonáva. Ak je poškodený jeden tlmič, vymeniť sa musia oba tlmiče na tej istej osi. Túto výmenu môžete vykonať i sami. Tu je potrebný postup:
- zložte koleso;
- odpojte brzdové hadičky, ak je to potrebné;
- demontujte horné vzpery upevnenia a potom i nižšie podpery;
- odstráňte pružinu pomocou špeciálnych trhákov;
- nasaďte nový tlmič na miesto starého a vykonajte predchádzajúce kroky v opačnom poradí.
Naša spoločnosť vám ušetrí čas, pretože si môžete objednať ľubovoľné položky iba za niekoľkých málo kliknutí. Okrem toho, poskytujeme možnosť bezplatného doručenia, čím ešte viac znížite svoje náklady. Ak chcete spresniť nejaké informácie, naši zamestnanci technickej podpory sú vždy pripravení zodpovedať vaše otázky a pomôžu vám urobiť správnu voľbu. Nezabudnite, že všetky tieto výrobky majú záruku kvality. Nakupujte náhradné diely na Autodoc!
Užitočné informácie o funkciách, príčinách porúch, diagnostike a intervaloch výmeny
FAQ
Pri výbere týchto dielov vždy zohľadnite prevádzkové vlastnosti vozidla a odporúčania od výrobcu. Olejové tlmiče sú lacné. Zaručujú pohodlie pri nízkej rýchlosti jazdy, ale sú náchylné na prehrievanie pri vysokej záťaži.
Plynové komponenty sú tuhšie. Pomáhajú vylepšovať ovládateľnosť auta a bránia kývaniu karosérie. Ich plynová komora je naplnená dusíkom, ktorý bráni peneniu oleja. Tieto súčiastky dokonale absorbujú vibrácie, ktoré sa objavujú počas jazdy vo vysokej rýchlosti. Zároveň zaručujú hladkú jazdu.
Plynové tlmiče sú dokonalé pre vysokovýkonné športové autá. Vydržia maximálnu záťaž a sú dobre chladené. Tieto súčiastky zvyšujú tuhosť zavesenia kolies, čo má pozitívny vplyv na manévrovanie s vozidlom a jeho ovládateľnosť. Nezaručujú však dostatočne pohodlnú jazdu.
Stav tlmičov môžete skontrolovať vizuálne. Úniky oleja, priehlbiny na kryte, korózia, a deformácia piestnej tyče sú indikátormi poškodenia. Ak nevidíte jasné znaky poškodenia tlmičov, ich zlyhanie budete vedieť odhaliť iba na špeciálnej testovacej lavici v autoservise.
Súčiastky skontrolujte, ak spozorujete:
- predĺženie brzdnej dráhy;
- výrazné kývanie karosérie pri prudkom brzdení alebo jazde na nerovných cestách;
- pomalú reakciu riadenia;
- zrýchlené opotrebenie pneumatík;
- klepanie v zavesení kolies pri jazde na nekvalitných cestách.
K výmene budete potrebovať tieto veci:
- zdvíhacie zariadenie;
- súbor ručných nástrojov: montážne kľúče, nástrčné nástavce, kladivo, skrutkovače a kliešte;
- WD-40 sprej pre jednoduchšie odskrutkovanie zablokovaných upevnení.
Proces výmeny súčiastok je pomerne komplikovaný a časovo náročný. Podrobný postup nájdete v návode na používanie auta. Nezabudnite, že tieto súčiastky sa musia vymeniť v páre na danej náprave. Pred inštaláciou ich napumpujte.
Pre sprístupnenie horného uloženia a upevnení je často potrebné odstrániť tesnenie motorového priestoru alebo ozdobný panel batožinového priestoru. Kolesá a brzdové kotúče často bránia prístupu k spodnému uloženiu a upevneniam. Pre výmenu tlmičov budete tiež musieť odstrániť guľový čap ramena zavesenia kolies, tiahlo riadenia a odpojiť tyčku stabilizátora. Demontovaná jednotka sa musí bezpečne podoprieť, aby nevznikli žiadne zranenia. Pri práci s pružinami vždy používajte špeciálny kompresor na pružiny.