Lozisko kolesa zadné a predné na auto
Lozisko kolesa zadné a predné » Výber a nákup
Lozisko kolesa v značková kvalita: Top výrobcovia
Lozisko kolesa pre Top výrobcov
Lozisko kolesa pre top modely áut
AUTODOC Bestsellery: Lozisko kolesa za nízku cenu
Najkvalitnejšie náhradné diely zo Lozisko kolesa sekcie. Ponúkame obrovský výber náhradných dielov rôznych značiek pre Lozisko kolesa a mnohé iné výhodné ponuky pre autodiely podľa vášho výberu.
Auto-kategória Lozisko kolesa zadné a predné: ktorá značka je lepšia?
Podľa našich zákazníkov sú najlepšie značky náhradných dielov z kategórie produktov Lozisko kolesa zadné vľavo vpravo tieto:
- SKF
- MEYLE
- FAG
- FEBI BILSTEIN
- JPN
Lozisko kolesa: koľko tento produkt stojí?
Cena autodielov z kategórie Lozisko kolesa sa pohybuje od 3€ do 62€, a to podľa typu vozidla, výrobcu a špecifikácií produktu.
Výmena Lozisko kolesa: Videonávod pre opravu
V našich titulkoch bola chyba, a chceme sa ospravedlniť za všetky vzniknuté nepríjemnosti! Použili sme nástavce XZN namiesto Torx nástavcov. Ďakujem...
Video návod, ktorý vám krok po kroku ukáže, ako si svojpomocne opraviť auto. Staňte sa amatérskym mechanikom s Autodoc.
Najpredávanejšie produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
110128810 | KLT-VW-016-Z | 08929 | 10 90 4947 | 04947 | 02.31.002 |
Od obľúbených výrobcov: | |||||
STARK | RIDEX | SKF | MEYLE | FAG | FEBI BILSTEIN |
Pre obľúbené značky áut: | |||||
VW | SKODA | BMW | AUDI | FORD | MERCEDES-BENZ |
Lozisko kolesa – technické vlastnosti | |||||
Vnútorný priemer 2 [mm] | Vnútorný priemer [mm] | Strana montáże | |||
29 | 17,5 | 40 | 26 | Zadna naprava | predna naprava obe strany |
32 | 19 | 34 | 25 | vlavo na zadnej naprave | vpravo na zanej naprave |
17 | 39 | 42 | 30 | predna naprava vlavo | Predna naprava vpravo |
Získajte viac informácií o Lozisko kolesa – funkcia, diagnóza, príčiny poruchy a intervaly výmeny
Ložisko kolesa je ústredným prvkom systému podvozku; radiálne ložisko je zodpovedné za spojenie kolesa s riadiacim čapom kolesa a nábojom. Manipulácia s vozidlom závisí na kvalite tejto časti a jej pravidelnej údržbe.
Typy ložísk kolies- Jednoradové radiálne guľôčkové ložiská. Vyžadujú starostlivú inštaláciu, pretože nesprávna inštalácia môže spôsobiť rýchle zlyhanie súčasti.
- Radiálne valcové alebo dvojradové ložiská. Môžu zvládnuť dvojnásobné zaťaženie oproti jednoradovým ložiskám. Vďaka svojmu dizajnu nepotrebujú pravidelnú údržbu.
- Radiálne axiálne ložiská. Odolávajú axiálnemu a radiálnemu zaťaženiu vzhľadom k posunu v smere valivých častí.
- Vonkajší prstenec.
- Točiaca časť.
- Vnútorný prstenec.
- Klietka (polymérová, oceľová, mosadzná alebo opracovaná).
Súčasti na prednej strane nábojov sú náchylnejšie k opotrebovaniu, a preto vyžadujú pravidelnú výmenu. Ložisko zadného kolesa zlyháva menej často. Ak chcete predĺžiť životnosť dielov, mali by ste dodržiavať pravidlá prevádzky vozidla, pravidelne kontrolovať ložisko ohľadom prítomnosti mastnôt a nečistôt.
Chyby ložísk kolies- nadmerné zahrievanie komponentov;
- poškodenie alebo zničenie vonkajšieho prstenca;
- posunutie ložiska alebo zmena uhlu sklonu;
- prílišné utiahnutie;
- výskyt iného poškodenia;
- deformácia súčastí.
- hučanie pri otáčaní a pri jazde v priamom smere;
- auto ťahá do jednej strany počas jazdy;
- vibrácie v systéme riadenia;
- pri prudkom brzdení a zatáčaní sa vozidlo nadmerne nakláňa;
- kolesá sú veľmi horúce;
- predčasné a nadmerné opotrebenie pneumatík.
- porušenie prevádzkových predpisov;
- nerovnomerné zaťaženie na prednej a zadnej náprave;
- porušenie hodnôt vôle ložísk;
- deformácia kolesa alebo iných prvkov;
- nedostatok mazania;
- prach a nečistoty;
- využívanie nekvalitných mazív;
- nesprávna montáž.
Ohľadom zlyhania ložísk kolies sa neodporúča vykonávať opravy. Výmena ložiska kolies by mala byť zverená profesionálom. Ak sa rozhodnete vyriešiť tento problém svojpomocne, tu nájdete potrebný postup:
- Nastavte podporu pod koleso, na ktorom budete pracovať.
- Zdvihnite vozidlo pomocou zdviháka na strane, kde sa nahrádza daná poškodená časť.
- Vyberte koleso, brzdový strmeň a kotúč.
- Odskrutkujte skrutky náboja a rozoberte túto časť.
- Vyberte ju a dané miesto preskúmajte.
- Nainštalujte nové ložisko, a miesto premažte.
- Vykonajte tie isté kroky v opačnom poradí, a namontujte koleso.
- Skontrolujte prevádzkyschopnosť vozidla.
- Výhodný nákup. V našom obchode máme všetko pre vaše auto za najnižšiu cenu.
- Rýchle doručenie. Zabezpečujeme dodávku zakúpených náhradných dielov na akékoľvek miesto v čo najkratšej dobe a to všetko zadarmo.
- Špeciálne ponuky.
- Záruka kvality. Garantujeme vysokú kvalitu každého komponentu.
FAQ
Priemerná životnosť týchto súčiastok je asi 100,000–150,000 km. Dôvody ich zlyhania môžu byť nasledovné:
- Nesprávna inštalácia spôsobená použitím nevhodného nástroja alebo ignorovanie predpísaného momentu utiahnutia matice nápravy.
- Nevyrovnané kolesá.
- Poškodené súčiastky zavesenia kolies a brzdového systému.
- Jazda na nekvalitných cestách alebo v teréne.
- Strata tesnosti zostavy náboja kolesa.
- Ráfy kolies väčšieho rozmeru a s väčším zálisom, než je štandard; pneumatiky, ktoré nespĺňajú špecifikácie vášho auta.
- Agresívny štýl jazdy.
- Nehoda.
Súčiastky na prednej náprave sa opotrebovávajú rýchlejšie, než tie na zadnej. Je to spôsobené faktom, že predné súčiastky sú vystavené väčšej záťaži.
Príznaky zlého stavu súčiastok sú:
- prehrievanie brzdového kotúča spôsobené zablokovaným ložiskom;
- abnormálne zvuky pri akcelerácii a zatáčaní;
- vibrácie súčiastok v zavesení kolies alebo na nápravách;
- voľnosť pohybu riadenia;
- zvýšená spotreba paliva;
- auto ťahá do jednej strany.
Náradie a vybavenie, ktoré budete potrebovať:
- zdvíhacie zariadenie alebo zdvihák na auto;
- kliny pod kolesá.
Stav súčiastok môžete skontrolovať na stojacom alebo hýbajúcom sa aute. Keď auto stojí:
- Skontrolujte auto v zatvorenej garáži, kde nebudete počuť žiadne zvuky z ulice.
- Zatiahnite parkovaciu brzdu.
- Pod kolesá dajte kliny.
- Zdvihnite auto a každým kolesom pokývajte.
- Hluk, voľnosť pohybu, a narušená rotácia sú znaky zlyhania.
Kontrola pri hýbajúcom sa aute:
- Zvoľte si spevnenú časť cesty, kde nie sú žiadni iní účastníci cestnej premávky.
- Zrýchlite na 40–50 km/h a hladko potočte volantom – keď ním otočíte doprava, ťažisko vozidla sa presunie na druhú stranu, a zvýši sa záťaž na ložisko ľavého kolesa. Hučanie zo súčiastky v tejto chvíli je znakom poškodenia. Pre kontrolu stavu súčiastky na pravej strane otočte volantom doľava.
- Súčiastky tiež otestujte na rovnej ceste. Zrýchlite asi na 60 km/h. Ak sú súčiastky poškodené, budete počuť abnormálny hluk.
Pre výmenu tejto súčiastky potrebujete určité skúsenosti a špeciálne náradie. Pri inštalácii existuje riziko poškodenia súčiastky a vniknutia piesku alebo úlomkov do náboja. Môže to výrazne skrátiť životnosť novej súčiastky. Odporúčame vám vykonať tento úkon iba v autoservise.