Obsah
MultiJet
MultiJet je výraz používaný pre dieselové motory s turbodúchadlom druhej generácie, ktoré sú vybavené systémom Common Rail s priamym vstrekovaním paliva. Čo odlišuje MultiJet od predchádzajúcej generácie dieselových motorov Common Rail? Je to elektronické riadenie cielené na rozdelenie celej dodávky paliva do jednotlivých nezávislých vstrekovačov, čím sa umožní tichšia, ekologickejšia a účinnejšia operácia motora.
Tento druh motora získal v roku 2005 ocenenie "Svetový motor roku". 1.3 MultiJet získal najvyššie skóre spomedzi všetkých motorov s objemom od 1.0 do 1.4 litra.

MultiJet pohonné jednotky sa používajú v mnohých autách, ako napríklad v značkách Fiat, Alfa Romeo, Lancia.
Iné motory vybavené systémom Common Rail:
- XDi (SsangYong);
- VCDi (Chevrolet);
- TiD, TTiD (Saab);
- TDI (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat);
- TDCi (Ford);
- TD4, TDV6, TDV8 (Land Rover);
- JTD (Fiat, Alfa Romeo, Lancia);
- i-CTDi (Honda);
- HDi, e-HDi, BlueHDi (Citroën, Peugeot);
- DI-D (Mitsubishi);
- DDiS (Suzuki);
- dCi (Nissan, Renault);
- D3, D4 and D5 (Volvo);
- D-4D (Toyota);
- CRDi (Hyundai, KIA);
- CRD (Chrysler, Jeep);
- CiTD (Mazda);
- CDTi (Opel, Vauxhall);
- CDI (Mercedes-Benz).