Obsah
CDI
CDI (Common Rail Diesel Injection) je séria dieselových motorov nemeckého výrobcu Daimler AG, ktoré sa inštalovali na autách Mercedes-Benz. Motory CDI boli vyvinuté v roku 1997 a úspešne sa používajú až dodnes. Tieto motory majú systém priameho vstrekovania paliva, pomocou ktorého sa spotreba paliva zníži až o 15%. Výrobca zvýšil krútiaci moment a výkon motora sa zväčšil o 40%.
Obľúbené motory CDI
OM611. 1998-2004.
Sú to dieselové motory so 4 valcami ako radový motor s objemom 2.1 a 2.2 litra. Zákazníkom sa ponúkali verzie s rozdielnym výkonom: 81, 101, 108, 114, 120, 127, 134, a 141 hp. Motor OM611 sa inštaloval na modeloch: Mercedes-Benz Sprinter (W90x), Mercedes-Benz E-triedy (W210), Mercedes-Benz C-triedy (W203).
OM668. 1998-2005.
Tieto dieselové motory mali 4 valce ako radový motor a objem 1.7 a 2.7 l. S motorom ОМ668 sa predávali tieto autá: Mercedes-Benz A-triedy (W168), Mercedes-Benz A-triedy (W169), a tiež Mercedes-Benz Vaneo (W414).
OM612. 1999-2006.
Na rozdiel od predošlej generácie, motor ОМ612 mal 5 valcov ako radový motor. Objem bol 2.7 l. Výkon bol v rozmedzí od 154 do 170 hp, a krútiaci moment medzi 330 a 370 N·m. Tento motor sa inštaloval na modeloch Mercedes-Benz Sprinter (W90x), Mercedes-Benz C-triedy (W203) Mercedes-Benz E-triedy (W210).
OM628. 1999-2010.
Toto bol prvý V-motor v rámci série CDI. Obsahoval 8 valcov, objem 4 litre, krútiaci moment mal 560 N·m a výkon 250 hp. Inštaloval sa na modeloch Mercedes-Benz E-triedy (W211), Mercedes-Benz S-triedy (W220), Mercedes-Benz M-triedy (W163), Mercedes-Benz G-triedy (W463).
OM647. 2002-2006.
Motor s 5 valcami ako radový motor s objemom 2.7 litra s výkonom 177 hp. Krútiaci moment bol 400 N·m. Inštaloval sa na modeli Mercedes-Benz E-triedy (W211) vo verzii limuzína.
OM648. 2002-2005.
Tento motor mal 6 valcov ako radový motor. Objem bol 3.2 litra. Motor mal dve verzie, čo sa týkalo výkonu: 177 a 204 hp Tento motor bol často inštalovaný v modeloch, ako napríklad Mercedes-Benz E-triedy (W211) a Mercedes-Benz E-triedy (W220).
OM646. 2003-2010.
Tento motor so 4 valcami ako radový motor s objemom 2.2-litra s turbodúchadlom mal blok valcov z liateho železa a hliníkové hlavy valcov. Výkon sa líšil od 88 po 170 hp. V roku 2006 sa objavila druhá generácia — OM646 EVO. Inžinieri urobili v rámci dizajnu motora viac ako 90 zmien. Motor OM646 sa inštaloval na modeloch: Mercedes-Benz Vito (W639), Mercedes-Benz Sprinter (W906), Mercedes-Benz C-triedy (W203) Mercedes-Benz C-triedy (W204), Mercedes-Benz CLК-triedy (W209), a Mercedes-Benz E-triedy (W211).
OM640. 2004-2012.
2-litrový motor ОМ640 mal 4 valce ako radový motor, chladiaci systém pre vzduch turbodúchadla a turbínu s variabilnou geometriou. Výkon bol 82, 109 alebo 140 hp a krútiaci moment 200, 250, 300 N·m. Motor OM640 sa použil pre modely Mercedes-Benz A-triedy (W169) a Mercedes-Benz B-triedy (W245).
OM629. 2005-2011.
Tento motor bol mierne upraveným motorom verzie OM628. Jeho typickým prvkom bol zvýšený tlak ťahu, čím sa zvýšil výkon a krútiaci moment. Ako aj predchodca, motor OM629 bol motor V8 s objemom 4 litre. Výkon sa pohyboval medzi 306 až 320 hp, a krútiaci moment bol medzi 700 až 730 N·m. Motor bol určený pre modely Mercedes-Benz M-triedy (W164), Mercedes-Benz GL-triedy (X164), Mercedes-Benz E-triedy (W211), a Mercedes-Benz S-triedy (W221).
OM651. 2008– dodnes.
Toto je motor so 4 valcami ako radový motor a s turbodúchadlom. Objem: 1.8 a 2.2 l. Výkon: 95 až 204 hp. Blok valcov bol vyrobený zo šedého liateho železa. Inštaloval sa na týchto modeloch: Mercedes-Benz A-triedy (W176), Mercedes-Benz B-triedy (W246), Mercedes-Benz CLA (C117), Mercedes-Benz Sprinter (W906), Mercedes-Benz C-triedy (W204) Mercedes-Benz C-triedy (W205), Mercedes-Benz Vito (W447), Mercedes-Benz GLA (X156), Mercedes-Benz E-triedy (W212), Mercedes-Benz Viano/Vito (W639), Mercedes-Benz GLK (X204), Mercedes-Benz M-triedy (W166), Mercedes-Benz SLK (R172), Mercedes-Benz GLC (X253), Mercedes-Benz CLS (X218), a Mercedes-Benz S-triedy (W222).
OM656. 2017– dodnes.
Motor so 6 valcami ako radový motor s objemom 3 litre a s označením OM656 je najvýkonnejším motor inštalovaný v sériovo vyrábaných osobných autách značky Mercedes-Benz. Technické vlastnosti: výkon 286 hp (600 N·m) a 340 hp (700 N·m). Tento motor bol vytvorený pre model Mercedes-Benz S-triedy (W222).