Brzdový systém náhradné diely na auto
Určite si vyberte konkrétne auto, inak riskujete, že si kúpite náhradný diel, ktorý nebude pasovať do vášho auta. Upozornenie: náš systém vyhľadávania vám môže zobraziť iba výsledky relevantné pre konkrétny typ vozidla.
Brzdový systém náhradné diely pre auto

Brzdy náhradné diely pre Top výrobcov
Brzdy: diely pre top modely áut
Brzdový systém náhradne diely – všetky dôležité informácie o funkcii, inštalácii, diagnóze a životnosti
Brzdový systém obsahuje niekoľko komponentov, ktoré zaručujú kontrolované zastavenie vozidla v určitý moment. Tento systém sa používa aj na zabránenie samovoľného pohybu auta, keď vodič potrebuje zaparkovať na nejakom svahu.
Dizajn brzdového systému
Existuje niekoľko druhov brzdových systémov. Dnes je najrozšírenejším druhom hydraulický systém s kotúčovými brzdami. Jeho kľúčovými súčiastkami sú:
- Pedál – jeho zatlačením vodič ovláda systém.
- Posilňovač bŕzd – jeho úlohou je niekoľkonásobné znásobenie sily aplikovanej na pedál, aby celý systém pracoval účinnejšie.
- Hlavný brzdový valec – vytvára tlak potrebný na prevádzku mnohých aktivačných mechanizmov.
- Hadičky a rúrky – zaručujú dodávku pracovnej kvapaliny do valcov.
- Piesty – tlak kvapaliny ich vytláča z valcov a následne stláčajú brzdové platničky oproti kotúčom.
- Strmeň – používa sa ako kryt pre piesty a platničky. V plávajúcich komponentoch stláča držiak strmeňa jednu platničku ku kotúču.
- Platničky – sú to prvky trecích párov a majú trecí povrch. Keď vodič zatlačí pedál, tieto súčiastky sa stlačia oproti kotúču. Trecia sila vytvorená medzi nimi zastaví rotáciu kolesa.
- Kotúče – je to druhý prvok trecieho páru. Inštalovaný je na náboji kolesa a rotuje spolu s ním.
V bubnových brzdách sú brzdové čeľuste spolu s brzdovým valcom kolesa inštalované v brzdovom bubne. Keď sa zatlačí pedál, tlak brzdovej kvapaliny vytlačí piesty z valca kolesa, prekoná odpor vytvorený spätnými pružinami a zatlačí brzdové čeľuste oproti vnútornému povrchu bubna.
Parkovacie brzdové systémy majú k dispozícii lanko namiesto hydraulického aktivačného prvku.
Rady k údržbe
- Kvapalinu vymeňte raz za 2-3 roky. Časom cez póry v gumových hadičkách absorbuje vlhkosť. Následne sa koncentrácia vody v brzdovej kvapaline zvyšuje a výrazne sa tým zároveň znižuje bod varu. Ak sa kvapalina dostane do varu, v systéme vznikne zablokovanie vplyvom vzduchových bublín, čo má dramaticky negatívny vplyv na účinnosť systému.
- Hadičky vymeňte každých 5 rokov. Guma a iné polyméry, ktoré sú z nej vyrobené, sú predmetom opotrebenia. Časom strácajú elasticitu. Výsledkom je, že v systéme sa neutralizuje vytvorený vysoký tlak príliš veľkou šírkou hadičiek. Zvyšný tlak nie je dostatočný na pohyb brzdových platničiek alebo čeľustí a ich zatlačenie oproti kotúčom alebo bubnom.
- Pravidelne merajte hrúbku kotúčov a brzdových platničiek, a podľa potreby ich vymeňte. Opotrebovaný brzdový kotúč môže aj prasknúť. Vplyvom opotrebovania a pretrhnutia trecieho obloženia nebude možné dosiahnuť potrebnú úroveň trenia.
- Občas namažte vodiace závlačky brzdového strmeňa a vymeňte tesniace prvky. Takto zabránite zablokovaniu zostavy a nerovnomernému opotrebovaniu brzdových platničiek.
- Použite vložky proti pískaniu. Pomôže to zabrániť vzniku pískania a brzdenie bude pohodlnejšie.
Príznaky zlyhania
Keď sa objaví indikátor upozorňujúci na problém s hladinou brzdovej kvapaliny, obvykle to znamená, že niektoré komponenty brzdového systému sú netesné. V tomto prípade môžete vidieť žlté, jantárové, ružové, modré alebo fialové kaluže pod autom, ak bolo určitý čas zaparkované, a najčastejšie je to v okolí kolies. Auto môže ťahať do jednej strany, čo je často znakom zablokovaného strmeňa. Podobné príznaky sa objavia, keď sa na brzdové platničky dostane olej. Predĺžená dráha pohybu brzdového pedála alebo slabý odpor pedála obvykle indikuje, že v systéme je vzduch.
Príčiny zlyhania
Najčastejšie sa tieto problémy objavia, keď vodič zanedbá včasnú výmenu komponentov brzdového systému. Napríklad, zablokovaný brzdový strmeň môže spôsobiť nerovnomerné opotrebovanie brzdových platničiek a zhoršenie stavu brzdového kotúča. Staré tesnenia a hadičky stratia svoju elasticitu a prasknú, kvôli čomu začne zo systému unikať pracovná kvapalina. Opotrebované protiprachové manžety vodiacich závlačiek často vedú k vniknutiu špiny a vlhkosti na kontaktné súčiastky, čo ďalej vedie k vzniku korózie a k zablokovaniu. Agresívny štýl jazdy môže viesť k deformácii kotúča.
autodoc.sk: iba kvalitné produkty pre automobily
V našom online obchode si vždy môžete kúpiť kvalitné komponenty brzdového systému za rozumné ceny.
Užitočné informácie o funkciách, príčinách porúch, diagnostike a intervaloch výmeny
Výmena Brzdy náhradne diely: Videonávod pre opravu
Top 15 bestsellerov zo Brzdy sekcie
Odporúčané náhradné diely zo Brzdový systém sekcie. Tieto diely sú hity predajnosti. Kúpte si naše výrobky a využite všetky naše skvelé zľavy a ponuky.






