Škoda Superb: problémy
- Problémy s klimatizáciou: môžu sa vyskytnúť už po 50-70 000 km, často v dôsledku netesnosti alebo poruchy kompresora.
- Poruchy elektrického ovládania okien: vyskytujú sa často po 80-100 000 km, najmä v zadných dverách.
- Poruchy centrálneho zamykania: Tieto sa môžu vyskytnúť už pri 60 000 km, často v dôsledku chybných zámkov dverí alebo riadiacich jednotiek.
- Problémy s turbodúchadlom v dieselových motoroch: Tieto sa zvyčajne vyskytujú po 120-150 000 km.
- Chybné lambda senzory: Môžu viesť k poruchám už po 80 000 km, najmä v benzínových motoroch.
Problémy s vozidlom Škoda Superb: Benzínový motor
Problémy s motorom Škoda Superb 1,4 TSI a 1,5 TSI (EA211)
Motor TSI s objemom 1,5 litra, ktorý bol zavedený od roku 2015, môže v modeloch s manuálnou prevodovkou spôsobovať trhavé účinky pri štartovaní. Často k tomu dochádza pri nízkom počte najazdených kilometrov 20 - 30 000 km.
Problém môže v mnohých prípadoch odstrániť aktualizácia softvéru riadiacej jednotky motora. Pravidelná výmena oleja je dôležitá aj na predĺženie životnosti motora.
Problémy s vozidlami Škoda Superb 1.8 TSI a 2.0 TSI (EA888)
Rozvodová reťaz pri motoroch TSI sa môže roztiahnuť, čo môže spôsobiť hrkotavý zvuk počas studeného štartu. Tento problém sa často vyskytuje medzi 100 000 a 150 000 km.
Preventívna výmena rozvodovej reťaze a napínacieho systému približne pri 100 000 km môže zabrániť následným nákladným škodám. Dôležitá je aj pravidelná výmena oleja.
Motor 2.0 TSI s výkonom 280 k má tendenciu k zvýšenej spotrebe oleja. Pravidelne kontrolujte hladinu oleja a v prípade potreby ho doplňte. Vzhľadom na konštrukciu sa vysoká spotreba nedá úplne odstrániť.
Problémy s vozidlom Škoda Superb: Diesel
1.6 TDI a 2.0 TDI (common rail)
Problémy so systémom AdBlue sa môžu vyskytnúť pri 2,0-litrových motoroch TDI s výkonom 150 k a 190 k vyrobených v rokoch 2009 až 2018. Typickými komplikáciami sú upchaté vstrekovače alebo poruchy čerpadla, ktoré sa zvyčajne vyskytujú medzi 80 000 a 120 000 km.
Pravidelné čistenie systému AdBlue a používanie vysokokvalitného AdBlue môže takýmto ťažkostiam zabrániť. V prípade porúch je potrebné vymeniť dotknuté komponenty, ako sú vstrekovače alebo čerpadlá.
1.9 TDI a 2.0 TDI (systém čerpadlo-tryska)
Motor 1.9 TDI s kódom BLS môže byť postihnutý poškodením ojničného ložiska. U motora 2.0 TDI sa môžu vyskytnúť problémy s prvkami systému čerpadlo-tryska.
Pravidelná údržba a výmena oleja môžu pomôcť minimalizovať tieto ťažkosti. Ak sa vyskytnú, je potrebné vymeniť postihnuté komponenty.
Všeobecné problémy so vznetovými motormi
Usadzovanie sadzí na vstrekovačoch a vo ventile EGR môže viesť k nákladným opravám.
Preventívne používanie aditív na čistenie vstrekovačov, ktoré sa pravidelne pridávajú pri každom tankovaní, môže pomôcť týmto problémom predísť alebo ich aspoň oddialiť.
Je dôležité poznamenať, že nie každé vozidlo má všetky tieto komplikácie a že pravidelná údržba môže mnohým z nich zabrániť alebo ich minimalizovať. Pri kúpe ojazdeného vozidla Škoda Superb sa však oplatí uvedomiť si tieto potenciálne problémy a nechať vozidlo dôkladne skontrolovať.
Problémy Škoda Superb: rozvodová reťaz
Rozvodová reťaz na motoroch TSI, najmä na modeloch 2011-2015, sa môže roztiahnuť, čo spôsobuje hrkotavý zvuk pri studených štartoch. Tento problém sa často vyskytuje medzi 100 000 a 150 000 km. Odporúča sa preventívna výmena rozvodovej reťaze.
Riešenie: Preventívna výmena rozvodovej reťaze a napínacieho systému približne pri 100 000 km môže zabrániť následným nákladným škodám. Dôležitá je aj pravidelná výmena oleja.
Problémy s prevodovkou Škoda Superb DSG
Sedemstupňová prevodovka DSG, používaná od roku 2009, môže mať občas problémy s trhavým radením alebo oneskoreným rozjazdom. Tieto komplikácie sa často vyskytujú medzi 50 000 a 100 000 km. Pomôcť môže aktualizácia softvéru alebo výmena oleja.
Často môže pomôcť aj aktualizácia softvéru riadiacej jednotky prevodovky. Dôležitá je aj výmena prevodovej kvapaliny a filtrov podľa odporúčaní výrobcu.
Problémy s vozidlom Škoda Superb: automatická prevodovka
Pri modeloch so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, najmä pri vozidlách z rokov 2013 až 2018, sa približne od 120 000 km môžu vyskytnúť chyby v riadiacej jednotke prevodovky, ktoré môžu mať za následok ťažké radenie.
Aktualizácia softvéru riadiacej jednotky prevodovky môže tento problém často odstrániť. V niektorých prípadoch môže byť potrebná aj výmena riadiacej jednotky alebo mechatroniky.
Problémy s vozidlom Škoda Superb: tlačidlo Štart
Štartovacie tlačidlo, ktoré sa montuje od roku 2015, môže občas zlyhať, čo znemožňuje naštartovanie motora. Tento problém sa môže vyskytnúť pomerne skoro, často počas prvých 50 000 km.
Vo väčšine prípadov je potrebné štartovacie tlačidlo vymeniť. Odporúča sa aj dôkladná diagnostika v špecializovanom servise.
Problémy s vozidlom Škoda Superb: elektrické zadné dvere
Elektrické zadné dvere modelov kombi, ktoré sú k dispozícii od roku 2009, môžu trpieť občasnými poruchami snímačov alebo otváracieho mechanizmu. Tieto problémy sa často vyskytujú medzi 50 000 a 100 000 km.
V závislosti od príčiny môže byť potrebné nastaviť alebo vymeniť snímače alebo celý otvárací mechanizmus. Odporúča sa diagnostika v špecializovanom servise.
Problémy s vozidlom Škoda Superb: vzduchové odpruženie
Pri voliteľnom vzduchovom odpružení, ktoré je k dispozícii od roku 2015, sa môžu vyskytnúť problémy s netesnosťou alebo kompresorom, často medzi 80 000 a 120 000 km.
Netesné vzduchové pružiny alebo chybný kompresor je potrebné vymeniť. Pravidelná kontrola systému môže pomôcť odhaliť závady v počiatočnom štádiu.
Problémy s vozidlom Škoda Superb: Brzdy
Predčasné opotrebovanie predných brzdových kotúčov a doštičiek nie je nezvyčajné, často už po 30 000 až 50 000 km.
Dôležitá je pravidelná kontrola a včasná výmena brzdových kotúčov a doštičiek. Používanie kvalitných brzdových komponentov môže predĺžiť životnosť.
Problémy s vozidlom Škoda Superb: panoramatická strecha
Voliteľná panoramatická strecha, ktorá sa ponúka od roku 2009, môže mať tendenciu zatekania alebo problémy s otváracím mechanizmom, často už počas prvých 50 000 km.
Netesnosti sa často dajú vyriešiť vyčistením a premazaním tesnení. Ak sa vyskytnú problémy s otváracím mechanizmom, bude potrebné opraviť alebo vymeniť dotknuté komponenty.
Problémy s vozidlom Škoda Superb: 4x4 (pohon všetkých kolies)
Pri pohone všetkých kolies (4x4), ktorý je k dispozícii ako voliteľná výbava od roku 2009, sa môžu občas vyskytnúť problémy so spojkou Haldex, ktoré môžu viesť k strate výkonu. Tieto poruchy sa zvyčajne vyskytujú po 100 000 km.
Môže byť potrebná výmena spojky Haldex alebo riadiacej jednotky. Preto je dôležitá pravidelná výmena oleja v systéme pohonu všetkých kolies podľa pokynov výrobcu.
Problémy s vozidlom Škoda Superb: hybridný pohon
Pri plug-in hybridných modeloch (od roku 2020) sa môžu vyskytnúť problémy s výkonom a kapacitou batérie. Nezriedka sa stáva, že kapacita klesá rýchlejšie, ako sa očakáva, často už počas prvých 50 000 km. Uvidíme, ako sa budú tieto modely vyvíjať v období do roku 2024.
Pravidelné kontroly batérie a úpravy nabíjacích cyklov môžu pomôcť predĺžiť jej životnosť. V niektorých prípadoch môže byť potrebná výmena batérie alebo jednotlivých článkov.
Je dôležité poznamenať, že nie každé vozidlo bude mať všetky tieto komplikácie a že pravidelná údržba môže mnohým z nich zabrániť alebo ich minimalizovať. Pri kúpe ojazdeného vozidla Škoda Superb by ste si však mali byť vedomí týchto potenciálnych problémov a vozidlo si nechať dôkladne skontrolovať.
Ďalšie bežné závady vozidla Škoda Superb:
Na základe skúseností vodičov vozidiel Škoda Superb uvádzame prehľad ďalších možných problémov:
- Netesnosti chladiča: často sa vyskytujú po 100-120 000 km, najmä u starších modelov.
- Poruchy elektrického posilňovača riadenia: Tieto sa môžu vyskytnúť po 90 000 km, často v dôsledku chybných snímačov.
- Poruchy parkovacieho asistenta: Tieto sa zvyčajne vyskytujú po 70-90 000 km, často v dôsledku chybných snímačov.
- Problémy so štartérom: Môžu sa vyskytnúť po 100 000 km, najmä pri častých cestách na krátke vzdialenosti.
- Netesnosť tesnenia zadných dverí: Často sa vyskytujú už po 50-70 000 km, najmä pri vozidlách kombi.
Tieto komplikácie nemožno očakávať u každého vozidla, ale v niektorých prípadoch sa môžu vyskytnúť. Pravidelná údržba a dodržiavanie servisných intervalov pomôže mnohé z týchto závad včas odhaliť a odstrániť.