Mercedes triedy C W205: Problémy
- Problémy s funkciou štart-stop: môžu sa vyskytnúť už pri 20 000 - 30 000 km, často sú spôsobené slabou batériou alebo chybou snímača.
- Chybné zapaľovacie cievky v benzínových motoroch: často sa vyskytujú približne po 60 000-100 000 km a vedú k nesprávnemu zapaľovaniu, najmä v modeloch AMG.
- Netesnosť vodnej pumpy: môže sa vyskytnúť po 80 000-120 000 km a viesť k strate chladiacej kvapaliny.
- Problémy s elektrickou parkovacou brzdou: poruchy sa môžu vyskytnúť už pri 40 000-60 000 km.
- Porucha LED svetlometov: jednotlivé LED segmenty môžu zlyhať od 50 000-70 000 km.
Mercedes W205: Problémy s benzínovým motorom
Mercedes triedy C W205 - problémy s rozvodovou reťazou
V benzínových motoroch radu M274 (C160, C180, C200, C250, C300) sa môžu vyskytnúť problémy s rozvodovou reťazou. Jedným z bežných príznakov sú hrkotavé zvuky pri štartovaní motora alebo pri voľnobehu, ktoré sa často objavujú po najazdení 80 000 - 100 000 km. V závažných prípadoch môže reťaz preskočiť, čo môže spôsobiť poškodenie motora. Mercedes odporúča preventívnu výmenu rozvodovej reťaze približne pri 100 000 km. Okrem toho by sa mal pravidelne kontrolovať napínač reťaze, aby sa zabránilo jej predčasnému opotrebovaniu.
V modeloch C 400 4MATIC, C 43 AMG a C 450 AMG existuje dlhý zoznam závad: v motore V6 M276 spôsoboval napínač reťaze približne do konca roka 2014 problémy kvôli nedostatočnému prívodu oleja, čo spôsobilo zlyhanie reťaze. Pravidelná výmena oleja s vysokokvalitným motorovým olejom pomôže predĺžiť životnosť napínača reťaze.
Spotreba oleja
Niektoré benzínové motory radu M274, najmä v modeloch C200 a C250, majú tendenciu k zvýšenej spotrebe oleja. Spotreba do 0,5 litra na 1 000 km sa považuje za "normálnu". Spotreba sa zvyšuje po 40 000 - 60 000 km. Možnými príčinami sú opotrebované piestne krúžky alebo tesnenia drieku ventilov. Pravidelná kontrola hladiny oleja a včasná výmena opotrebovaných dielov môže zabrániť väčšiemu poškodeniu motora.
Mercedes W205: problémy s naftovým motorom
Systém AdBlue
Pri dieselových motoroch sa môžu vyskytnúť problémy so systémom AdBlue. Vstrekovače sa často zablokujú alebo zlyhá čerpadlo, čo sa zvyčajne stáva medzi 80 000 a 120 000 km. Medzi príznaky patrí zníženie výkonu alebo varovné hlásenia na displeji vozidla. Pravidelné čistenie a používanie vysokokvalitného AdBlue môže pomôcť predísť týmto problémom. Ak sa závada opakuje, môže pomôcť výmena postihnutých vstrekovačov alebo čerpadla.
Motory CDI
Pri vznetových motoroch CDI sa môže zobraziť kód poruchy P052E, ktorý označuje problémy s ventilom vetrania kľukovej skrine. Často sa vyskytuje medzi 80 000 - 100 000 km a môže viesť k strate výkonu. Včasná oprava alebo výmena ventilu odvzdušnenia môže stabilizovať výkon motora a zabrániť následným škodám.
Mercedes triedy C W205: problémy s prevodovkou
Automatická prevodovka 9G-Tronic
V ojedinelých prípadoch môže 9-stupňová automatická prevodovka 9G-Tronic spôsobiť problémy. Majitelia tohto vozidla hlásia trhavé radenie prevodových stupňov alebo oneskorené štartovanie, ktoré sa často vyskytujú po 50 000 - 70 000 km. Väčšinou sa problémy dajú vyriešiť aktualizáciou softvéru. Ak pretrvávajú, môže byť potrebná výmena prevodovej kvapaliny alebo dôkladná kontrola mechatroniky.
Manuálna prevodovka
Pri manuálnych prevodovkách sa problémy s radením môžu vyskytnúť približne od 60 000-80 000 km, napríklad tuhé radenie alebo hluk pri preraďovaní. V takýchto prípadoch môže byť možným riešením výmena tiahla radenia alebo kontrola spojky.
Mercedes W205: Problémy s podvozkom
Mercedes Triedy C W205 AIRMATIC problémy
Príplatkové vzduchové odpruženie AIRMATIC môže spôsobovať ťažkosti. Netesnosti vzduchových pružín alebo poruchy kompresora sú bežné a zvyčajne sa prejavia medzi 60 000 a 120 000 km. Medzi príznaky patrí prehýbanie vozidla alebo varovné hlásenia na prístrojovej doske. Na obnovenie funkcie systému AIRMATIC môže byť potrebná výmena vzduchových pružín alebo generálna oprava kompresora.
Hluk zavesenia kolies
Mnohí majitelia hlásia vŕzgavé zvuky z odpruženia, najmä pri nízkych teplotách alebo po dlhšom státí vozidla. Tieto problémy sa môžu objaviť už pri najazdení 20 000 - 30 000 km. Častou príčinou sú suché gumové ložiská alebo puzdrá. Mazanie postihnutých častí alebo výmena gumových ložísk môže trvalo odstrániť hluk.
Mercedes triedy C W205: problémy s panoramatickou strechou
Niektorí vodiči sa sťažovali na poruchy voliteľnej panoramatickej strechy, ktoré sa vyskytli počas prvých 30 000 km. Môžu počuť kvílivé zvuky vetra alebo zistiť netesnosť strechy. V niektorých prípadoch sa zasekáva aj otvárací mechanizmus. Pomôcť môže opätovné nastavenie alebo výmena tesnení. Ak problém pretrváva, môže byť potrebná výmena celého otváracieho systému.
Mercedes triedy C W205: problémy s navigačným systémom
Niektorí ľudia uvádzajú, že navigačný systém nezobrazuje aktuálne informácie o uzávierkach ciest. Okrem toho môže infotainment systém COMAND zamrznúť, často už počas prvých 50 000 km. Jednoduchá aktualizácia softvéru zvyčajne poskytuje dlhodobé riešenie týchto porúch.
Mercedes W205: problémy s batériou
Niektoré modely W205 trpia rýchlym vybíjaním batérie, najmä ak sú dlhodobo nepoužívané. Tento problém sa zvyčajne vyskytuje počas prvých 2-3 rokov. Pravidelná kontrola batérie a inštalácia silnejšej batérie môže pomôcť tomuto stavu predísť.
Mercedes W205: problémy s kombi (model T)
Elektrické zadné dvere môžu spôsobovať problémy vo vozidle kombi, často už po 30 000 - 50 000 km. Môže sa stať, že sa zadné dvere neotvoria alebo nezatvoria úplne. Trvalým riešením by mohlo byť nastavenie snímačov alebo výmena uzamykacieho mechanizmu.
Problémy s vozidlom Mercedes C63 AMG W205
V modeloch AMG C63 sa častejšie vyskytujú závady na cievkach zapaľovania, ktoré môžu spôsobiť nesprávne zapaľovanie a stratu výkonu. Často k tomu dochádza medzi 60 000 a 100 000 km. Včasná výmena zapaľovacích cievok môže pomôcť zachovať výkon motora a zabrániť následnému poškodeniu.
Problémy s MOPF Mercedes W205
Niektoré z prvých závad boli odstránené v rámci faceliftu modelov od roku 2018, ale môžu sa vyskytnúť aj nové závady, napríklad poruchy LED svetlometov alebo závady v aktualizovanom informačno-zábavnom systéme. Ak sa problémy so svetlometmi opakujú, možným riešením môže byť modernizácia na novšiu generáciu LED.
Ďalšie časté problémy
Na základe skúseností vodičov Mercedesu W205 uvádzame prehľad ďalších možných problémov:
- Chybné kľučky dverí: elektrické kľučky dverí môžu mať poruchu od 60 000 do 80 000 km.
- Poruchy informačno-zábavného systému: chyby softvéru alebo problémy so zobrazovaním sa často vyskytujú počas prvých 30 000 km.
- Problémy so systémom keyless go: poruchy sa môžu vyskytnúť od 40 000-60 000 km.
- Netesnosti v systéme ostrekovačov zadných okien: závady sa tu často zisťujú približne po 50 000-70 000 km.
- Chybné parkovacie senzory: môžu zlyhať alebo vydávať chybové hlásenia už pri 30 000-50 000 km.
- Problémy s rozpoznávaním sedadiel na strane spolujazdca: môžu spôsobiť zobrazenie hlásení o poruchách v systéme airbagov.
- Prasknuté zliatinové disky: táto chyba sa môže objaviť u výkonnejších modelov alebo v dôsledku častého kontaktu s obrubníkmi.
- Poruchy riadiacej jednotky ESP: môžu viesť k neočakávaným zásahom systému kontroly stability.
- Problémy s centrálnym zamykaním: môžu sa vyskytnúť pomerne skoro v priebehu životnosti vozidla.
- Hluk vetra vychádzajúci z dverí a zrkadiel pri vysokých rýchlostiach: bežný, nepríjemný problém, na ktorý sa sťažuje mnoho majiteľov.
Tieto ďalšie problémy nemožno očakávať vo všetkých vozidlách, ale v niektorých prípadoch sa môžu vyskytnúť. Pravidelná údržba a dodržiavanie servisných intervalov pomôže odhaliť a odstrániť mnohé z týchto závad.