Obsah
Najčastejšie problémy s autom Peugeot 3008
V roku 2009 bol model 3008 uvedený na trh ako variant modelu Peugeot 308. V tom čase mnohí zákazníci nevedeli, kam zaradiť toto kombi s náznakmi dodávky a SUV. Obzvlášť preto, že Peugeot zmodernizoval nielen technologickú stránku crossoveru, ale aj jeho vzhľad. Francúzi si takisto dali záležať na tom, aby bol model 3008 čo najvyššej kvality. To je zreteľné na vynikajúcich a na dotyk príjemných materiáloch v interiéri. V ňom model 3008 ponúka dostatok priestoru nielen pre cestujúcich, ale aj pre ich batožinu.
Majitelia vozidla Peugeot 3008 môžu väčšinou jazdiť dlhé roky bez akýchkoľvek problémov alebo ťažkostí. Pri niektorých modeloch však môže dôjsť k poškodeniu motora alebo prevodovky. Zodpovednosť za to nesú výrobné chyby alebo chyby na strane majiteľa vozidla. Takéto poruchy sa vyskytujú najmä pri modeloch, ktoré majú najazdených viac ako 150 000 kilometrov. Dôvody sú rôzne – od prehriatia samotného motora až po pokazené olejové čerpadlo, tieto a viaceré ďalšie príčiny môžu spôsobiť poškodenie motora alebo prevodovky auta Peugeot 3008.
Typické chyby auta Peugeot 3008
Niektoré problémy sa objavia až po mnohých rokoch prevádzky, iné súvisia s technickými nedostatkami, ktoré prinútili výrobcu stiahnuť vozidlo z trhu. Peugeot 3008 vykazoval slabiny aj v minulosti. Či už ide o rozvodový remeň, akumulátor auta alebo brzdy: existujú slabé miesta, na ktoré by si mali vodiči dávať pozor.
Rozvodový remeň – dobre známe slabé miesto
V 1,2-litrovom trojvalcovom motore sa za typický slabý bod považuje rozvodový remeň. V benzínových motoroch sa remeň pohybuje v oleji, ktorý má minimalizovať trecie straty, a tým znížiť spotrebu paliva. V minulosti sa však poškodenie rozvodového remeňa vyskytovalo častejšie v dôsledku problémov s olejom. Dôvod spočíva v tom, že motorový olej obsahuje špeciálne prísady, ktoré umožňujú plynulú prevádzku rozvodového remeňa Peugeot 3008. Častým používaním vozidla na krátke vzdialenosti alebo použitím nevhodného motorového oleja strácajú tieto aditíva svoj účinok. V dôsledku toho sa guma rozvodového remeňa rozpúšťa, až sa v najhoršom prípade remeň pretrhne, a tým spôsobí poškodenie motora. Z tohto dôvodu by majitelia vozidiel Peugeot mali dbať na dodržiavanie predpísaných intervalov údržby, používať iba motorový olej schválený pre Peugeot 3008 s prísadami a podľa možnosti sa vyhýbať častým krátkym jazdám. Pri výmene rozvodového remeňa auta značky Peugeot je tiež dôležité zabezpečiť, aby bol remeň vhodný na prevádzku v oleji.
3RG Tryska ostrekovača skiel
obojstranne, pre cistenie celneho skla
ATE Vodiaci čap brzdového strmeňa
12mm
ERA Spínač riadenia
VALEO Żiarovka pre diaľkový svetlomet
H7 12V 55W PX26d, 3000K, Halogenove
LCC Nasávacia hadica, Vzduchový filter
s pripojovacim hrdlom, so svorkami
Rôzne komplikácie s prevodovkou
Model Peugeot 2008 je k dispozícii s rozličnými typmi prevodoviek, a to s manuálnou a automatizovanou manuálnou prevodovkou, ako aj s automatickou prevodovkou. Občas sa vyskytnú ťažkosti alebo dokonca chyby. Zatiaľ čo manuálne prevodovky nerobia takmer žiadne problémy, pri automatickej prevodovke si musíte dávať pozor. Ťažkosti sa nezriedka objavujú pri zaradení prvého prevodového stupňa. Vo všeobecnosti platí, že modely s touto prevodovkou nie sú až také komfortné ako klasické manuálne prevodovky alebo automatické prevodovky s meničom krútiaceho momentu. Ďalej sú možné chyby v prevodovke série ETG5. Nie je ničím výnimočným, že servomotor vypovie službu.
Takže keď už viem, aké sú negatíva – čo sú pozitíva?
Dúfame, že sme vás neodradili. Všetky autá majú isté svoje problémy, ktoré môžu vzniknúť. Existuje mnoho majiteľov vozidiel Peugeot, ktorí sú so svojím autom plne spokojní a nemali žiadny z vyššie uvedených problémov. Peugeot 3008 je k dispozícii v štandardnej verzii a v športovej verzii GT-Line. Posledne menovaný model sa vyznačuje obzvlášť pútavými 18-palcovými pneumatikami a pochrómovanou koncovkou výfuku. Celkovo máte z čoho vyberať, pretože je k dispozícii niekoľko rozličných modelov, z ktorých si môžete zvoliť.
Model 3008 je ideálnym rodinným autom a ponúka priestor pre minimálne päť osôb. Samozrejme, je vhodný aj do terénu, ako sa na typické SUV patrí. Peugeot 3008 si môžete navyše poriadne spestriť rohožkami do auta. V batožinovom priestore nájdete tiež dostatok miesta, jeho maximálny objem dosahuje 1 670 litrov. Za zmienku stojí aj veľmi nízka nakladacia hrana. Interiér je takmer útulný, s koberčekom a dubovým obložením. Športovo-úžitkové vozidlo je mimoriadne obľúbené ako plug-in hybridný variant, pretože je to jediné auto v sérii, ktoré sa dodáva s pohonom všetkých kolies. Modely s pohonom predných kolies však boli v testoch pôsobivé aj v náročnom teréne. A ak ste človek, ktorý sa rád vydáva do prírody a chcete si so sebou vziať viac vecí na dobrodružstvo na čerstvom vzduchu, možno by ste mali zvážiť strešné nosiče pre model Peugeot 3008 SUV.
V súhrne ponúka táto tradičná francúzska značka celkovo solídny výkon. Do hodnotenia testu bola zahrnutá aj dvojročná záruka výrobcu na servis a technické chyby, ktorú si môžete aj predĺžiť.
TOP produkty na túto tému: