Problémy s Opel Astra L
- Problémy s motorom 1.2 Turbo: môžu sa objaviť už pri 50-70 000 km.
- Problémy s rozvodovou reťazou dieselového motora 1,5: Často sa prejavujú od 100-150 000 km.
- Poruchy informačno-zábavného systému: Často sa vyskytujú po 10-30 000 km.
- Problémy s automatickou prevodovkou: Môžu sa vyskytnúť približne od 50-100 000 km.
Opel Astra L: problémy s motorom 1.2 Turbo
Problém s motorom pre Opel Astra L, najmä s 1,2-litrovými turbomotormi, často spočíva v konštrukcii rozvodového remeňa. Smutne známy motor Bloc 1.2 PureTech od PSA, ktorý sa v Astre používa vo verziách s výkonom 110 k a 130 k, má špecifický problém: rozvodové remene sú ponorené v olejovom kúpeli a môžu sa roztrhnúť. To môže spôsobiť, že nečistoty z rozvodového remeňa upchajú podtlakovú pumpu brzdového systému, čo môže predĺžiť brzdnú dráhu, alebo sa rozvodový remeň pretrhne, čo môže spôsobiť potenciálne poškodenie motora. Po niekoľkých stiahnutiach z trhu a súdnom spore o náhradu škody spoločnosť Stellantis opravila závadu vo výrobe, zmenila frekvenciu výmeny rozvodového remeňa a prešla na technológiu reťazového pohonu.
Aby ste sa vyhli tomuto problému, je dôležité pravidelne kontrolovať rozvodové remene a v prípade potreby ich vymeniť. Odporúča sa tiež používať kvalitné oleje, aby sa predĺžila životnosť rozvodových remeňov. Ak sa zistí porucha, zvyčajne sa musí vymeniť rozvodový remeň a môže byť potrebné skontrolovať a v prípade potreby vymeniť aj ďalšie postihnuté komponenty, ako napríklad vákuové čerpadlo.
Opel Astra L: problémy s rozvodovou reťazou dieselového motora 1.5
Problém s rozvodovou reťazou 1,5-litrového dieselového motora v modeli Opel Astra L sa často vyskytuje, keď je reťaz predčasne opotrebovaná. Rozvodová reťaz sa môže roztiahnuť a spôsobovať hluk počas studených štartov. Časom môže mať reťaz takú vôľu, že môže brániť otáčaniu motora alebo sa dokonca pretrhnúť, čo môže spôsobiť vážne poškodenie mechanických komponentov. Od začiatku roku 2023 boli vo výrobe vykonané úpravy a pre modely vyrobené pred týmto rokom odporúča Opel používať iný typ motorového oleja (5W30 namiesto 0W30).
Aby sa predišlo tomuto problému, odporúča sa preventívne vymeniť rozvodovú reťaz a systém napínačov približne pri 100 000 km. Pravidelná výmena oleja je dôležitá aj na predĺženie životnosti rozvodovej reťaze. Ak sa vyskytne porucha, je potrebné vymeniť rozvodovú reťaz a skontrolovať systém napínačov.
V informačno-zábavnom systéme vozidla Opel Astra L sa môžu občas vyskytnúť problémy, ako sú poruchy, nefunkčnosť alebo chyby pri aktualizácii softvéru. Tieto problémy sa môžu vyskytnúť už na začiatku, často počas prvých 30 000 km. Častým problémom je chybné pripojenie Apple CarPlay alebo Android Auto, ktoré môže viesť k častému odpojovaniu. Okrem toho systém niekedy nedokáže úplne naštartovať alebo len sporadicky zobrazí animáciu štartu.
Na odstránenie týchto problémov sú potrebné pravidelné aktualizácie softvéru informačno-zábavného systému. Pri poruchách môže pomôcť reštartovanie systému alebo obnovenie výrobných nastavení. V niektorých prípadoch môže byť potrebná oprava alebo výmena hardvérových komponentov. Na odstránenie porúch pomáha aj odstránenie všetkých spárovaných zariadení a ich opätovné spárovanie.
Opel Astra L: Problémy s automatickou prevodovkou
Automatická prevodovka vo vozidle Opel Astra L, najmä 8-stupňová prevodovka EAT8, môže mať občas problémy s trhavým radením alebo oneskoreným rozjazdom. Tieto komplikácie sa často vyskytujú medzi 50 000 a 100 000 km. Častým problémom je príliš skoré preradenie prevodovky na nižší alebo v niektorých situáciách na vyšší prevodový stupeň, čo má za následok nízke otáčky motora a zvýšené vibrácie. V takýchto prípadoch musíte často podradiť, dať plyn alebo priamo prepnúť na manuálny režim.
Zvyčajne pomôže aktualizácia softvéru riadiacej jednotky prevodovky. Dôležitá je aj výmena prevodovej kvapaliny a filtrov podľa údajov výrobcu. V niektorých prípadoch môže byť na trvalé vyriešenie problémov potrebná aj výmena riadiacej jednotky alebo mechatroniky.
Opel Astra L: Slabé miesta s netesniacimi dverami vodiča
Okrem vyššie opísaných problémov sa v modeli Opel Astra L môžu vyskytnúť aj ďalšie slabé miesta.
Niektorí majitelia hlásia netesnosť na dverách vodiča, najmä na B-stĺpiku. To môže spôsobovať hluk od prechádzajúcich vozidiel, najmä keď prší. Tento problém môže byť spôsobený montážnou chybou a často sa vyskytuje už po krátkom čase jazdy.
Na vyriešenie tohto problému je potrebné skontrolovať a prípadne vymeniť tesnenia a mechanizmus zatvárania dverí. Dôkladná kontrola karosérie môže pomôcť odhaliť aj ďalšie možné netesnosti.
Zahmlievanie zadných svetiel na vozidle Opel Astra L: čo hlásia vodiči
Ďalším problémom vozidla Opel Astra L je zahmlievanie zadných svetiel zvnútra. Vyskytuje sa to často a môže to byť spôsobené nedostatočným vetraním alebo netesnosťami v kryte svetiel.
Na odstránenie tohto problému je potrebné skontrolovať kryt svetiel a v prípade potreby ho vyčistiť alebo vymeniť. Odporúča sa tiež skontrolovať ventilačné systémy svetiel a uistiť sa, že fungujú správne.
Ďalšie bežné poruchy vozidla Opel Astra L
- Problémy so stieračmi čelného skla: často sa vyskytujú po 20 - 50 000 km, najmä ak sú stierače nesprávne nastavené alebo zle udržiavané.
- Vŕzganie predného závesného systému: môže sa vyskytnúť už po 10-30 000 km, najmä pri prejazde výmoľmi.
- Strata výkonu motora a kovové zvuky: často sa vyskytujú medzi 30-70 000 km, najmä pri benzínových modeloch s objemom 1,0 l a dieselových modeloch s objemom 1,6 l.
- Výstražné svetlá: Môžu sa objaviť už po 20-50 000 km, najmä pri LED svetlometoch.
- Vŕzganie spojky: Často sa vyskytujú medzi 10 a 30 000 km, najmä pri manuálnych prevodovkách.
- Zápach výfukových plynov v interiéri: Môže sa objaviť už po 10-30 000 km, najmä v dôsledku netesností vo výfukovom systéme.
- Problémy s centrálnym zamykaním: Môže sa vyskytnúť už po 50-70 000 km, často v dôsledku chybných zámkov dverí alebo riadiacich jednotiek.
- Chybné lambda senzory: Tieto môžu viesť ku komplikáciám už po 60-80 000 km, najmä v benzínových motoroch.
Záver
Opel Astra L je moderné a všestranné vozidlo, ale má niektoré známe slabé miesta. Pri pravidelnej údržbe a servise možno mnohé z týchto problémov včas odhaliť a odstrániť. Je dôležité venovať pozornosť špecifickým problémom motora, prevodovky, informačno-zábavného systému a ďalších komponentov, aby sa maximalizovala životnosť a spoľahlivosť vozidla.