Runflat
Vyhľadať pneumatiky podľa rozmerov

Výber správnej veľkosti pneumatiky pre vaše auto pomocou iba niekoľkých parametrov
Zadajte šírku, výšku, priemer vašich pneumatík

Ak máte nejaké otázky alebo problémy, kontaktujte prosím náš podporný tím
Pneumatiky RunFlat: vlastnosti, druhy a výrobcovia
Ani skúsený, ani nový vodič sa nedokáže vyhnúť prasknutiu pneumatiky. Prasknutá pneumatika môže byť veľkým problémom, pretože jazda s vyfučanou pneumatikou nie je povolená. Ak nemáte k dispozícii rezervné koleso alebo špeciálny opravný set na pneumatiky, alebo ak sa vám náhodou naraz prepichli dve pneumatiky, potrebné bude zavolať odťahovú službu. Situácia, keď pneumatika praskne vo vysokej rýchlosti, je ešte nebezpečnejšia: môžete stratiť kontrolu nad vozidlom. RunFlat pneumatiky vám pomôžu vyhnúť sa týmto problémom. V tomto článku vám povieme niečo o týchto produktoch, ich výhodách a nevýhodách.
Čo je to RunFlat: konštrukcia, história a označenia
RunFlat technológia je zameraná na minimalizáciu rizika autonehody a umožnenie vodičovi pohodlne sa dostať do autoservisu. Ak používate tieto pneumatiky, v aute nemusíte prevážať rezervu a ušetríte tak miesto a zlepší sa aj spotreba paliva.
Vývoj bezpečných pneumatík chránených pred prasknutím sa začal už v 30. rokoch 20. storočia. Spoločnosť Michelin sa v tejto oblasti stala priekopníkom. V roku 1934 svetu predstavila prvú samo-podpornú pneumatiku so špeciálnym penovým lemovaním vo vnútri, ktoré znášalo záťaž v prípade prasknutia. Nápad vytvoriť pneumatiky odolné voči prasknutiu si následne prevzali spoločnosti Chrysler, Goodyear, Dunlop, a iní výrobcovia.
Dnes sú RunFlat pneumatiky v ponuke sortimentov všetkých hlavných výrobcov. Tieto pneumatiky sú označované rozdielne, ako napríklad:
- Dunlop ― DSST.
- Pirelli, BridgeStone, Firestone ― RFT.
- Nokian ― RFT a RF.
- Yokohama ― RF a ZPS.
- Continental ― SSR a CSR.
- Michelin ― ZP.
- Goodyear ― ROF a EMT.
- BF Goodrich ― SSS.
- Kumho ― XRP.
- Toyo ― TRF.
Druhy pneumatík RunFlat, ich výhody a nevýhody
- Samo-tesniace. Vo vnútri majú vrstvu tesniaceho materiálu, ktorý utesní prasklinu. Tieto pneumatiky sú asi o 10-20% drahšie než bežné pneumatiky. Môžu sa inštalovať na autá, ktoré nemajú systém monitorovania tlaku v pneumatikách. Tieto pneumatiky je po prasknutí možné opraviť. Nie sú však schopné udržať si tlak v prípade veľkých rezov alebo prasknutia bočnice. Účinnosť samo-tesnenia sa počas zimnej sezóny znižuje.
- So zosilnenými bočnicami. Bočnice sú zložené z niekoľkých špeciálnych kordových a gumových vrstiev. V prípade prasknutia tieto vrstvy preberú všetku záťaž. Tieto pneumatiky sú veľmi silné a odolné voči opotrebeniu. Ich cena je asi 1,5-2-krát vyššia než cena bežných pneumatík. Tieto pneumatiky sa inštalujú na bežný ráf kolesa a po prasknutí s nimi môžete prejsť asi 80 km. Rýchlosť auta by v tomto prípade nemala byť vyššia než 80 km/h. Okrem toho sú tieto pneumatiky asi o 20-40% ťažšie než bežné pneumatiky. Väčšinou ich nie je možné opraviť.
- S podpornou obručou. Špeciálna plastová alebo kovová obruč je pripevnená k ráfu kolesa a v prípade straty tlaku dokáže udržať hmotnosť vozidla. Tieto pneumatiky sú vhodné k použitiu do rýchlosti 320 km. Nelimitujú rýchlosť vozidla ani po prasknutí. Často sa inštalujú na obrnené vozidlá, ako napríklad na oficiálne štátne autá. Sú drahé. Ich používanie si vyžaduje inštaláciu špeciálnych ráfov kolies. Tieto pneumatiky sa môžu inštalovať iba v špecializovaných autoservisoch. Ich používaním sa znižuje pohodlnosť jazdy.
Pre koho budú pneumatiky RunFlat dobrou voľbou?
Nie každý vodič ocení výhody týchto pneumatík. Ak je pre vás top prioritou pohodlie a dynamika, mali by ste radšej používať bežné pneumatiky. Ak si však ceníte praktickosť a spoľahlivosť, často jazdíte v teréne alebo na dlhé trasy, tento druh pneumatík vám skutočne pomôže.
Prejsť na výber pneumatík prémiových značiek
Najobľúbenejšie veľkosti Pneumatiky na osobne auta
- 225/45 R17
- 205/55 R16
- 195/65 R15
- 225/40 R18
- 215/65 R16
- 215/55 R17
- 185/65 R15
- 175/65 R14
- 215/55 R16
- 185/60 R14