Chladič vody na auto
Chladič vody » Výber a nákup
Chladič vody v značková kvalita: Top výrobcovia
Chladič vody pre Top výrobcov
Chladič vody pre top modely áut
AUTODOC Bestsellery: Chladič vody za nízku cenu
Najkvalitnejšie náhradné diely zo Chladič vody sekcie. Ponúkame obrovský výber náhradných dielov rôznych značiek pre Chladič vody a mnohé iné výhodné ponuky pre autodiely podľa vášho výberu.
Auto-kategória Chladič vody : ktorá značka je lepšia?
Podľa našich zákazníkov sú najlepšie značky náhradných dielov z kategórie produktov Chladič vody tieto:
- RIDEX
- NRF
- NISSENS
- AKS DASIS
- MAHLE ORIGINAL
Chladič vody: koľko tento produkt stojí?
Cena autodielov z kategórie Chladič vody sa pohybuje od 27€ do 199€, a to podľa typu vozidla, výrobcu a špecifikácií produktu.
Populárne príspevky
Najpredávanejšie produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
1114201400 | 2301-1301012-PCS-MS | D70001TT | 60C9016-JPN | 350213185200 | 529501 |
Od obľúbených výrobcov: | |||||
RIDEX | NRF | NISSENS | AKS DASIS | MAHLE ORIGINAL | ABAKUS |
Pre obľúbené značky áut: | |||||
VW | SKODA | BMW | AUDI | FORD | MERCEDES-BENZ |
Chladič vody – technické vlastnosti | |||||
Vonkajżí závit 1 [mm] | Nasávanie Ø [mm] | Materiál | |||
32 | 28 | 32 | 28 | Plast | Hliník |
40 | 38 | 40 | 38 | Med | Mosadz |
38,5 | 35 | 38,5 | 35 | - | - |
Získajte viac informácií o Chladič vody – funkcia, diagnóza, príčiny poruchy a intervaly výmeny
Funkcia chladiča je odstránenie prebytočného tepla z motora a jeho vypúšťanie do ovzdušia. Táto súčiastka je súčasťou chladiaceho systému motora.
Druhy chladičov- S okrúhlymi rúrkami. Jedinou výhodou tohto typu chladiča je nízka cena. Nevýhodou je nízka plocha na výmenu tepla, preto je potrebné vysokokvalitné tesnenie, avšak je tu malá miera bezpečnosti.
- S oválnymi rúrkami. Tento typ má veľkú plochu výmeny tepla, a jeho cena je tiež nízka, ale počet výrobcov tohto typu radiátora je obmedzený. Kvalita tesnenia tiež musí byť veľmi vysoká.
- Vyrobené technológiou spekania. Tieto chladiče majú vysokú pevnosť a tuhosť, a majú väčšiu plochu výmeny tepla. Tesnenia sú menej náchylné na poškodenie. Náklady na diely sú avšak pomerne vysoké.
- Hliníkové. Najdrahší typ chladiča. Cena je ale jediná nevýhoda. Výhodou je vynikajúci prenos tepla a odolnosť a pevnosť.
Chladič sa skladá z hornej a dolnej nádrže, rovnako ako z jadra, ktoré je miestom cirkulujúcej chladiacej tekutiny. V jadre je veľké množstvo mosadzných alebo hliníkových rúrok s tenkými stenami a lamelami vlnitých medených alebo hliníkových pások pre lepší prenos tepla. Rúrky sa pripájajú na horné a dolné rúrky chladiča. Chladiaca kvapalina cirkuluje prostredníctvom siete kanálov v stenách motora, a reguluje prebytočné teplo a ochladzuje kvapalinu prechádzajúcu cez rúrky chladiča. Tento cyklus sa opakuje počas práce motora.
Tipy pre prevádzku chladiča- Výmenu chladiacej kvapaliny vykonajte aspoň raz za 2-3 roky. Tým sa zvýši životnosť chladiča.
- Používajte iba certifikované kvapaliny, aby sa zabránilo korózii a upchávaniu rúrok.
- V prípade zhoršenia chladiaceho systému skontrolujte chladič: pri jazde sa hmyz, nečistoty, prach a cudzie predmety dostanú do častí chladiča, čo zhoršuje prenos tepla.
- Ak nájdete škvrny na chladiči, skontrolujte ho, či nie je mechanicky poškodený.
- Nezabudnite, že pravidelná údržba chladiča zvýši jeho životnosť.
- Kontrola a diagnostika chladiča sa vykonáva každých šesť mesiacov.
- zanášanie jadra;
- upchávanie hlavných rúrok;
- dezintegrácia.
- únik látok z jadra;
- prehriatie motora;
- nadmerná konzumácia chladiacej zmesi.
- cudzie predmety sa dostanú do jadra chladiča;
- mechanické poškodenie;
- korózia;
- kontakt povrchu chladiča s chladiacim ventilátorom;
- opotrebenie;
- použitie chladiacej kvapaliny s nízkou kvalitou;
- minerálne usadeniny na vnútorných stenách trubiek chladiča;
- únik kvapaliny z nádrže alebo z jadra;
- obdobie dlhej nečinnosti;
- pretlak v chladiacom systéme.
Netesnenie chladiča je najčastejším problém tohto systému. Menšie otvory môžu byť odstránené pomocou špeciálnej kvapaliny na zatváranie malých trhlín. Veľké otvory sú eliminované letovaním alebo zváraním. Neodporúča sa vykonávať tieto opravy svojpomocne bez predchádzajúcich skúseností. Najlepšou možnosťou je obrátiť sa na servisné stredisko.
Vnútorné usadeniny sú odstránené premytím chladiča pomocou špeciálnych nástrojov. Toto premytie by malo byť vykonávané v opačnom smere obehu chladiacej kvapaliny. V prípade menších poškodení chladičov odborník v servisnom stredisku vykoná opravu v priebehu niekoľkých desiatok minút. Ak to avšak nie je možné, chladič sa musí vymeniť.
Výmena chladičaPoškodené rúrky chladiča sa vymieňajú často. V prípade, že poškodené miesto je dostatočne veľké, stačí len nahradiť túto rúrku a problém môže byť vyriešený. Keď sú rúrky upchaté, je možné ich umyť vodou alebo vháňaným prúdom vzduchu pod tlakom. Môžete to urobiť i sami.
Nákup náhradných dielov od Autodoc je výhodnéPonúkame nielen široký sortiment autodielov svetovo preslávených značiek, ale aj veľkú príležitosť ušetriť peniaze. Z viac ako milión ponúkaných výrobkov stačí zvoliť ten najvhodnejší a urobiť objednávku počas niekoľkých málo kliknutí. Nakupujte u nás – nakupujte s nami!
FAQ
Táto súčiastka sa používa na chladenie motora a systému mazania, prevodovky a hydraulického posilňovača riadenia. Je vytvorený tak, aby znižoval teplotu chladiacej kvapaliny alebo oleja. Samotný chladič sa skladá z dvoch nádrží, medzi ktorými sa nachádza jadro. To je vyrobené z mnohých rúrok, cez ktoré prúdi kvapalina. No a tieto rúrky sú prispájkované k plochým rebrám alebo vlnitým rebrám, ktoré prichádzajú do kontaktu so vzduchom a zaručujú odvádzanie tepla. Chladenie sa dosiahne vďaka prichádzajúcemu vzduchu, ktorý prúdi na súčiastky počas pohybu auta. Niekedy sa dodatočne používa ventilátor.
Keď naštartujete studený motor, najmä v chladnom počasí, ventil termostatu zostane zatvorený a chladiaca kvapalina bude prúdiť v malom okruhu, a bude obtekať chladič. Pomáha to motoru rýchlejšie dosiahnuť prevádzkovú teplotu. A práve preto zostáva v tomto čase spodná hadica chladiča studená – zahriata chladiaca kvapalina cez ňu neprúdi.
Keď motor dosiahne svoju prevádzkovú teplotu, ventil termostatu sa čiastočne alebo úplne otvorí. Horúca chladiaca kvapalina začne prúdiť cez chladič a spodná rúrka sa zahreje. Ak sa to nestane, vaše auto môže mať tieto problémy:
- upchaté hadičky;
- vzduchové bubliny v hadičkách;
- zlyhanie vodnej pumpy;
- zablokovaný termostat.
Pre dôkladnú diagnostiku navštívte autoservis.
Väčšinou sa vzduchové bubliny objavia vplyvom:
- zablokovaného sacieho ventilu uzáveru chladiča alebo uzáveru expanznej nádržky;
- malých prasklín na hadičkách, netesných spojov, uvoľneného uzáveru expanznej nádržky;
- varu chladiacej kvapaliny, čo je spojené s emisiou vzduchu;
- poškodeného tesnenia hlavy valca, čo vedie k vniknutiu výfukových plynov do systému;
- nesprávneho odvzdušnenia jednotky po opravných prácach.