Plus
Vyskúšajte si prémiový účet
0   Produkty
#
0,00 €
Produkty, ktoré si chcete zakúpiť, pridajte prosím do košíka

Zapaľovacia cievka pre vaše auto

Indukčná cievka objednajte si lacno

Značka automobil Zapaľovacia cievka obrovský výber online
Výmena Zapaľovacia cievka: Videonávod pre opravu
Ako vymeniť cievky zapaľovania a sviečky zapaľovania na LEXUS GS 2 NÁVOD | AUTODOC

Ako vymeniť cievky zapaľovania a sviečky zapaľovania na LEXUS GS 2 NÁVOD | AUTODOC Top značky vyrábajúce cievky zapaľovania a sviečky zapaľovania:...

Video návod, ktorý vám krok po kroku ukáže, ako si svojpomocne opraviť auto. Staňte sa amatérskym mechanikom s Autodoc.

Indukčná cievka pre Top výrobcov

Jednotka zapaľovacích cievok v značková kvalita: Top výrobcovia

  • NGK Zapaľovacia cievka katalóg
  • HELLA Zapaľovacia cievka katalóg
  • BOSCH Zapaľovacia cievka katalóg
  • RIDEX Zapaľovacia cievka katalóg
  • ABAKUS Zapaľovacia cievka katalóg
  • CHAMPION Zapaľovacia cievka katalóg
  • Originálne MAGNETI MARELLI Indukčná cievka
  • Originálne JP GROUP Indukčná cievka
  • Originálne TESLA Indukčná cievka
  • Originálne BERU Indukčná cievka
  • Originálne DELPHI Indukčná cievka
  • Originálne STARK Indukčná cievka
  • ERA
  • MEAT & DORIA
  • VALEO
  • HITACHI
  • BREMI
  • ESEN SKV
  • JANMOR
  • DENCKERMANN
  • METZGER
  • VEMO
  • FEBI BILSTEIN
  • ASHIKA
Viac

Najpredávanejšie produkty: Zapaľovacia cievka

Najkvalitnejšie náhradné diely zo Zapaľovacia cievka sekcie. Ponúkame obrovský výber náhradných dielov rôznych značiek pre Zapaľovacia cievka a mnohé iné výhodné ponuky pre autodiely podľa vášho výberu.
RIDEX Indukčná cievka 689C0002
Zapaľovacia cievka
Číslo produktu: 689C0002
15,58 €
vr. 20% DPH , čiastka nezahŕňa náklady na doručenie,
  • Systém zapaľovacích cievok: pre tranzistorove zapalovanie (TZ)
  • Prevádzkové napätie [V]: 12
  • Farba konektora: cierny
  • Pocet obsadenych kontaktov: 2
  • RIDEX  Zapaľovacia cievka
  • Číslo položky  689C0002
  • Naša cena   15,58 €
  • Stav  Nové
Podrobnosti
BOSCH Jednotka zapaľovacích cievok 0 986 221 047
Zapaľovacia cievka
Číslo produktu: 0 986 221 047
32,81 €
vr. 20% DPH , čiastka nezahŕňa náklady na doručenie,
  • Nominálne napätie [V]: 14
  • BOSCH  Zapaľovacia cievka
  • Číslo položky  0 986 221 047
  • Naša cena   32,81 €
  • Stav  Nové
Podrobnosti
BOSCH Zapaľovacia cievka 0 986 221 056
Zapaľovacia cievka
Číslo produktu: 0 986 221 056
38,31 €
vr. 20% DPH , čiastka nezahŕňa náklady na doručenie,
  • Nominálne napätie [V]: 14
  • BOSCH  Zapaľovacia cievka
  • Číslo položky  0 986 221 056
  • Naša cena   38,31 €
  • Stav  Nové
Podrobnosti
BERU Indukčná cievka ZS385
Zapaľovacia cievka
Číslo produktu: ZS385
71,96 €
vr. 20% DPH , čiastka nezahŕňa náklady na doručenie,
  • Napätie [V]: 12
  • Počet prípojok: 4
  • Potrebný počet kusov: 2
  • Zapaľovacia cievka: Prevedenie pripojenia SAE
  • Obmedzenie výrobcu: 2-Zyl. Doppelzundung, BMW Motorrad
  • BERU  Zapaľovacia cievka
  • Číslo položky  ZS385
  • Naša cena   71,96 €
  • Stav  Nové
Podrobnosti
Jednotka zapaľovacích cievok ERA 880268
Zapaľovacia cievka
Číslo produktu: 880268
31,36 €
vr. 20% DPH , čiastka nezahŕňa náklady na doručenie,
  • Počet prípojok: 4
  • Farba: Cervena
  • ERA  Zapaľovacia cievka
  • Číslo položky  880268
  • Naša cena   31,36 €
  • Stav  Nové
Podrobnosti
Zapaľovacia cievka DELPHI CE10000-12B1
Zapaľovacia cievka
Číslo produktu: CE10000-12B1
75,93 €
vr. 20% DPH , čiastka nezahŕňa náklady na doručenie,
  • Počet pólov: 6
  • Napätie [V]: 12
  • Verzia: OEM Std
  • Variant výbavy: Cassette
  • Typ zástrčky: Samica
  • DELPHI  Zapaľovacia cievka
  • Číslo položky  CE10000-12B1
  • Naša cena   75,93 €
  • Stav  Nové
Podrobnosti
Indukčná cievka NGK 48041
Zapaľovacia cievka
Číslo produktu: 48041
29,94 €
vr. 20% DPH , čiastka nezahŕňa náklady na doručenie,
  • Počet pólov: 4
  • Zapaľovacia cievka: Prevedenie pripojenia SAE
  • Počet vstupov / výstupov: 1
  • NGK  Zapaľovacia cievka
  • Číslo položky  48041
  • Naša cena   29,94 €
  • Stav  Nové
Podrobnosti
Jednotka zapaľovacích cievok BOSCH 0 221 504 800
Zapaľovacia cievka
Číslo produktu: 0 221 504 800
26,48 €
vr. 20% DPH , čiastka nezahŕňa náklady na doručenie,
  • Nominálne napätie [V]: 14
  • BOSCH  Zapaľovacia cievka
  • Číslo položky  0 221 504 800
  • Naša cena   26,48 €
  • Stav  Nové
Podrobnosti
Zapaľovacia cievka: vyberte si z 16949 možností na AUTODOC

Zapaľovacia cievka od 85 výrobcov za ceny od 2,04€ do 877,63€

Najpredávanejšie produkty:
ZS106 10471 0 986 221 023 48003 GN10401-12B1 245094
Od obľúbených výrobcov:
NGK HELLA BOSCH RIDEX ABAKUS CHAMPION
Pre obľúbené značky áut:
VOLKSWAGEN SKODA BMW AUDI FORD MERCEDES-BENZ
Zapaľovacia cievka – technické vlastnosti:
Zapaľovacia cievka: Počet pólov: Počet prípojok:
Prevedenie prípojky DIN Prevedenie pripojenia M5 2 4 1 4
vratane koncovky zapalovacieho kabla Prevedenie pripojenia SAE 7 6 3 -
zapaľovacia cievka v sviečkovej żachte bez konektoru zapalovacej sviecky 3 - - -

Získajte viac informácií o Zapaľovacia cievka – funkcia, diagnóza, príčiny poruchy a intervaly výmeny

Cievka zapaľovania je jednotka určená na konverziu nízkonapäťového prúdu na vysokonapäťový. Vysokonapäťový prúd sa následne dodá do zapaľovacej sviečky, ktorá vytvorí iskru medzi elektródami a zapáli zmes paliva a vzduchu.

Druhy

  • Klasické cievky zapaľovania s rozdeľovačom. Tvoria jednu iskru na jedno otočenie kľukového hriadeľa. Dodáva sa na zapaľovaciu sviečku príslušného valca pomocou rozdeľovača zapaľovania. Tieto súčiastky sú lacné a spoľahlivé. Môžu mať zabudovanú výstupnú časť, ktorá obmedzuje prúd dodávaný cievkou, vypne ju, keď sa prehrieva, deteguje skrat, a vykonáva počítačovú diagnostiku jednotky.
  • Dvojiskrová cievka zapaľovania (bez rozdeľovača). Tvorí dve iskry na pár valcov naraz. Zmes paliva a vzduchu sa zapáli iba v jednom valci. Druhá iskra je prebytočná. Tieto zariadenia sú kompaktnejšie. Pracujú bez rozdeľovača a nevyžadujú si synchronizáciu s vačkovým hriadeľom. Sú vhodné iba pre motory s párnym počtom valcov.
  • Samostatná cievka zapaľovania (tzv. ceruzka). Je tu jedna cievka na každú zapaľovaciu sviečku, a obvykle je inštalovaná priamo na nej. V niektorých motoroch môže byť spojená cez vysokonapäťové káble. Poskytuje stabilnú a výkonnú tvorbu iskier, čo zaručuje kompletné a rovnomerné spálenie paliva. Podľa potreby umožňuje vypnutie jedného valca, aby sa nepoškodili senzory a iné jednotky. Vyžaduje si synchronizáciu s vačkovým hriadeľom. Niekoľko cievok je možné kombinovať do tzv. balíka cievok, ktoré zaručujú najmenšiu stratu napätia zapaľovania.
  • Dvojitá cievka zapaľovania. Tieto zariadenia kombinujú dve cievky zapaľovania v jednom puzdre. Sú spojené priamo k príslušnej zapaľovacej sviečke. Umožňujú zmierniť oneskorenie zapaľovania a presnejšie nastaviť časovanie zapaľovania.

Tipy k používaniu

Cievku zapaľovania nikdy nevešajte za vodiče pri kontrole alebo výmene súčiastok systému zapaľovania. Nepokúšajte sa o rozobratie tejto súčiastky alebo o odpojenie konektora. Neaplikujte príliš veľkú silu pri pripájaní elektrických spojení. Najskôr sa uistite, že ste správne zapojili všetky vodiče. Nikdy neudierajte do puzdra cievky zapaľovania. Utiahnite závitové spoje krútiacim momentom špecifikovaným výrobcom auta. Neodporúča sa aplikovať oleje a spreje na elektrické kontakty: môže sa tým zvýšiť odpor spojenia, alebo môže vzniknúť skrat.

Pred umývaním motorového priestoru prekryte všetky elektrické komponenty pomocou plastových tašiek. Odstráňte úniky technických kvapalín z motora a expanzných nádržiek.

Príznaky zlyhaní

Obvykle príznaky skratu cievky zapaľovania uvidíte pri vizuálnej kontrole. Na povrchu obvykle nájdete čierne stopy, praskliny, a pozdĺžne škvrny. V tomto prípade sa časť prúdu presmeruje do puzdra, a preto bude zlyhávať tvorba iskry na jednom z valcov. Motor začne mať problémy so štartovaním, najmä v daždivom počasí. Keď súčiastka kompletne zlyhá, problémy so štartovaním motora sa budú objavovať bez ohľadu na stupeň vlhkosti prostredia. Zhorší sa dynamika auta. V autách s jednou klasickou cievkou zapaľovania alebo s cievkou zapaľovania s rozdeľovačom motor možno nebude štartovať vôbec, keď tieto súčiastky zlyhajú.

Príčiny zlyhaní

Cievka zapaľovania sa často poškodí vplyvom prehrievania. Môže to byť spôsobené zlyhaním systému chladenia, nesprávne nastaveným časovaním zapaľovania, kladením veľkej záťaže na vozidlo. Extrémne teploty môžu roztaviť puzdro a spôsobiť prepálenie kontaktov alebo skrat.

Autodoc.sk: iba kvalitné automobilové produkty

Náš online obchod je najlepšie miesto na nákup cievok zapaľovania a iných náhradných dielov. Ponúkame vám rady od odborníkov, dostupné ceny, rýchle spracovanie a odoslanie objednávky, široký sortiment, záruku kvality na produkty a mnoho iných vecí.

faq
Aké sú príznaky poškodenej cievky zapaľovania?

Keď sa táto súčiastka poškodí, obvykle sa objavia tieto príznaky:

  • Motor začne pracovať nestabilne, najmä v studenom počasí.
  • Zo súčiastky je cítiť silný spálený zápach.
  • Na palubnej doske sa objaví indikátor „Kontrola motora“.
  • Po zošliapnutí plynového pedála motor výrazne stratí výkon.
  • Zvyšuje sa spotreba paliva.
  • Motor štartuje veľmi ťažko a počas jazdy zhasína.
  • Počas voľnobehu motor vibruje.
  • Čierny dym so zápachom paliva vychádza z výfuku.

Všetky tieto príznaky tiež indikujú zlyhanie iných častí systému, ako napríklad vysokonapäťových káblov alebo iných súčiastok. Ak uvidíte tieto príznaky, skontrolujte celý systém zapaľovania.

Ako skontrolovať stav cievky zapaľovania?

Najskôr skontrolujte súčiastku, či nemá praskliny, priehlbiny, čierne miesta, alebo iné poškodenia. Potom skontrolujte správnosť zapojenia vodičov použitím schémy z návodu na opravu a údržbu auta.

Potom zmerajte odpor vinutia zapojením sond multimetra do príslušných svoriek. Prečítajte si referenčné hodnoty v návode na používanie auta, pretože nominálne hodnoty pre cievku zapaľovania sa môžu líšiť v rôznych modeloch áut. Vo väčšine áut má primárne vinutie odpor v rozmedzí 0,5–3,5 kOhm, a sekundárne 5–16 kOhm.

Oscilograf použite pre podrobnejšiu diagnostiku. Preto je lepšie navštíviť autoservis, ak sa vám nepodarí odhaliť problém svojpomocne.

Ako svojpomocne inštalovať cievku zapaľovania?

Pred výmenou si pozorne prečítajte návod na používanie a opravu auta. Budete potrebovať:

  • kľúče správnej veľkosti na odskrutkovanie upevnení;
  • nástroj na odstránenie cievky zapaľovania;
  • mazivo na elektrické kontakty;
  • čistú látku na utretie špiny;
  • momentový kľúč na utiahnutie upevnení.

Proces výmeny:

  1. Vypnite motor a počkajte, kým vychladne.
  2. Odpojte negatívnu svorku z autobatérie.
  3. Odstráňte plastový kryt chrániaci súčiastku.
  4. Odfoťte alebo označte si zapojenie káblov.
  5. Odpojte káble od komponentu.
  6. Odskrutkujte upevnenia a odstráňte súčiastku.
  7. Vyčistite montážnu pozíciu od špiny.
  8. Naneste špeciálne mazivo na konektor súčiastky.
  9. Nainštalujte novú súčiastku a utiahnite jej upevnenia pomocou momentového kľúča silou, ktorú odporúča výrobca auta.
  10. Zapojte káble použitím fotografie, ktorú ste si predtým vytvorili, alebo postupujte podľa označení.
  11. Zapojte negatívnu svorku autobatérie.
  12. Uistite sa, že súčiastka pracuje správne.