Zapaľovacia cievka na auto
Indukčná cievka » Výber a nákup
Jednotka zapaľovacích cievok v značková kvalita: Top výrobcovia
Indukčná cievka pre Top výrobcov
Indukčná cievka pre top modely áut
AUTODOC Bestsellery: Jednotka zapaľovacích cievok za nízku cenu
Najkvalitnejšie náhradné diely zo Zapaľovacia cievka sekcie. Ponúkame obrovský výber náhradných dielov rôznych značiek pre Zapaľovacia cievka a mnohé iné výhodné ponuky pre autodiely podľa vášho výberu.
Auto-kategória Indukčná cievka : ktorá značka je lepšia?
Podľa našich zákazníkov sú najlepšie značky náhradných dielov z kategórie produktov Jednotka zapaľovacích cievok tieto:
- RIDEX
- HELLA
- NGK
- DELPHI
- BERU
Zapaľovacia cievka: koľko tento produkt stojí?
Cena autodielov z kategórie Zapaľovacia cievka sa pohybuje od 10€ do 54€, a to podľa typu vozidla, výrobcu a špecifikácií produktu.
Výmena Zapaľovacia cievka: Videonávod pre opravu
Ako vymeniť cievky zapaľovania a sviečky zapaľovania na LEXUS GS 2 NÁVOD | AUTODOC Top značky vyrábajúce cievky zapaľovania a sviečky zapaľovania: BOS...
Video návod, ktorý vám krok po kroku ukáže, ako si svojpomocne opraviť auto. Staňte sa amatérskym mechanikom s Autodoc.
Populárne príspevky
Najpredávanejšie produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
24 601 0040 | ECZ-VW-011A | 51277179 | 5DA 193 175-341 | 103 240 | ENT960038 |
Od obľúbených výrobcov: | |||||
RIDEX | HELLA | NGK | DELPHI | BERU | STARK |
Pre obľúbené značky áut: | |||||
VW | SKODA | BMW | AUDI | FORD | MERCEDES-BENZ |
Zapaľovacia cievka – technické vlastnosti | |||||
Zapaľovacia cievka | Pripájacia technika | Počet násuvných kontaktov | |||
Bloková zapaľovacia cievka | Prevedenie prípojky DIN | Spark Spring | SAE-Kontaktfeder | 2 | 4 |
Prevedenie pripojenia M4 | Prevedenie pripojenia SAE | SAE | DIN+Bracket | 3 | 7 |
vratane koncovky zapalovacieho kabla | zapaľovacia cievka v sviečkovej żachte | SAE+Spark Spring | - | - | - |
Získajte viac informácií o Zapaľovacia cievka – funkcia, diagnóza, príčiny poruchy a intervaly výmeny
Cievka zapaľovania je jednotka určená na konverziu nízkonapäťového prúdu na vysokonapäťový. Vysokonapäťový prúd sa následne dodá do zapaľovacej sviečky, ktorá vytvorí iskru medzi elektródami a zapáli zmes paliva a vzduchu.
Druhy
- Klasické cievky zapaľovania s rozdeľovačom. Tvoria jednu iskru na jedno otočenie kľukového hriadeľa. Dodáva sa na zapaľovaciu sviečku príslušného valca pomocou rozdeľovača zapaľovania. Tieto súčiastky sú lacné a spoľahlivé. Môžu mať zabudovanú výstupnú časť, ktorá obmedzuje prúd dodávaný cievkou, vypne ju, keď sa prehrieva, deteguje skrat, a vykonáva počítačovú diagnostiku jednotky.
- Dvojiskrová cievka zapaľovania (bez rozdeľovača). Tvorí dve iskry na pár valcov naraz. Zmes paliva a vzduchu sa zapáli iba v jednom valci. Druhá iskra je prebytočná. Tieto zariadenia sú kompaktnejšie. Pracujú bez rozdeľovača a nevyžadujú si synchronizáciu s vačkovým hriadeľom. Sú vhodné iba pre motory s párnym počtom valcov.
- Samostatná cievka zapaľovania (tzv. ceruzka). Je tu jedna cievka na každú zapaľovaciu sviečku, a obvykle je inštalovaná priamo na nej. V niektorých motoroch môže byť spojená cez vysokonapäťové káble. Poskytuje stabilnú a výkonnú tvorbu iskier, čo zaručuje kompletné a rovnomerné spálenie paliva. Podľa potreby umožňuje vypnutie jedného valca, aby sa nepoškodili senzory a iné jednotky. Vyžaduje si synchronizáciu s vačkovým hriadeľom. Niekoľko cievok je možné kombinovať do tzv. balíka cievok, ktoré zaručujú najmenšiu stratu napätia zapaľovania.
- Dvojitá cievka zapaľovania. Tieto zariadenia kombinujú dve cievky zapaľovania v jednom puzdre. Sú spojené priamo k príslušnej zapaľovacej sviečke. Umožňujú zmierniť oneskorenie zapaľovania a presnejšie nastaviť časovanie zapaľovania.
Tipy k používaniu
Cievku zapaľovania nikdy nevešajte za vodiče pri kontrole alebo výmene súčiastok systému zapaľovania. Nepokúšajte sa o rozobratie tejto súčiastky alebo o odpojenie konektora. Neaplikujte príliš veľkú silu pri pripájaní elektrických spojení. Najskôr sa uistite, že ste správne zapojili všetky vodiče. Nikdy neudierajte do puzdra cievky zapaľovania. Utiahnite závitové spoje krútiacim momentom špecifikovaným výrobcom auta. Neodporúča sa aplikovať oleje a spreje na elektrické kontakty: môže sa tým zvýšiť odpor spojenia, alebo môže vzniknúť skrat.
Pred umývaním motorového priestoru prekryte všetky elektrické komponenty pomocou plastových tašiek. Odstráňte úniky technických kvapalín z motora a expanzných nádržiek.
Príznaky zlyhaní
Obvykle príznaky skratu cievky zapaľovania uvidíte pri vizuálnej kontrole. Na povrchu obvykle nájdete čierne stopy, praskliny, a pozdĺžne škvrny. V tomto prípade sa časť prúdu presmeruje do puzdra, a preto bude zlyhávať tvorba iskry na jednom z valcov. Motor začne mať problémy so štartovaním, najmä v daždivom počasí. Keď súčiastka kompletne zlyhá, problémy so štartovaním motora sa budú objavovať bez ohľadu na stupeň vlhkosti prostredia. Zhorší sa dynamika auta. V autách s jednou klasickou cievkou zapaľovania alebo s cievkou zapaľovania s rozdeľovačom motor možno nebude štartovať vôbec, keď tieto súčiastky zlyhajú.
Príčiny zlyhaní
Cievka zapaľovania sa často poškodí vplyvom prehrievania. Môže to byť spôsobené zlyhaním systému chladenia, nesprávne nastaveným časovaním zapaľovania, kladením veľkej záťaže na vozidlo. Extrémne teploty môžu roztaviť puzdro a spôsobiť prepálenie kontaktov alebo skrat.
autodoc.sk: iba kvalitné automobilové produkty
Náš online obchod je najlepšie miesto na nákup cievok zapaľovania a iných náhradných dielov. Ponúkame vám rady od odborníkov, dostupné ceny, rýchle spracovanie a odoslanie objednávky, široký sortiment, záruku kvality na produkty a mnoho iných vecí.
Užitočné informácie o funkciách, príčinách porúch, diagnostike a intervaloch výmeny
FAQ
Keď sa táto súčiastka poškodí, obvykle sa objavia tieto príznaky:
- Motor začne pracovať nestabilne, najmä v studenom počasí.
- Zo súčiastky je cítiť silný spálený zápach.
- Na palubnej doske sa objaví indikátor „Kontrola motora“.
- Po zošliapnutí plynového pedála motor výrazne stratí výkon.
- Zvyšuje sa spotreba paliva.
- Motor štartuje veľmi ťažko a počas jazdy zhasína.
- Počas voľnobehu motor vibruje.
- Čierny dym so zápachom paliva vychádza z výfuku.
Všetky tieto príznaky tiež indikujú zlyhanie iných častí systému, ako napríklad vysokonapäťových káblov alebo iných súčiastok. Ak uvidíte tieto príznaky, skontrolujte celý systém zapaľovania.
Najskôr skontrolujte súčiastku, či nemá praskliny, priehlbiny, čierne miesta, alebo iné poškodenia. Potom skontrolujte správnosť zapojenia vodičov použitím schémy z návodu na opravu a údržbu auta.
Potom zmerajte odpor vinutia zapojením sond multimetra do príslušných svoriek. Prečítajte si referenčné hodnoty v návode na používanie auta, pretože nominálne hodnoty pre cievku zapaľovania sa môžu líšiť v rôznych modeloch áut. Vo väčšine áut má primárne vinutie odpor v rozmedzí 0,5–3,5 kOhm, a sekundárne 5–16 kOhm.
Oscilograf použite pre podrobnejšiu diagnostiku. Preto je lepšie navštíviť autoservis, ak sa vám nepodarí odhaliť problém svojpomocne.
Pred výmenou si pozorne prečítajte návod na používanie a opravu auta. Budete potrebovať:
- kľúče správnej veľkosti na odskrutkovanie upevnení;
- nástroj na odstránenie cievky zapaľovania;
- mazivo na elektrické kontakty;
- čistú látku na utretie špiny;
- momentový kľúč na utiahnutie upevnení.
Proces výmeny:
- Vypnite motor a počkajte, kým vychladne.
- Odpojte negatívnu svorku z autobatérie.
- Odstráňte plastový kryt chrániaci súčiastku.
- Odfoťte alebo označte si zapojenie káblov.
- Odpojte káble od komponentu.
- Odskrutkujte upevnenia a odstráňte súčiastku.
- Vyčistite montážnu pozíciu od špiny.
- Naneste špeciálne mazivo na konektor súčiastky.
- Nainštalujte novú súčiastku a utiahnite jej upevnenia pomocou momentového kľúča silou, ktorú odporúča výrobca auta.
- Zapojte káble použitím fotografie, ktorú ste si predtým vytvorili, alebo postupujte podľa označení.
- Zapojte negatívnu svorku autobatérie.
- Uistite sa, že súčiastka pracuje správne.