Systém zapaľovania a žeravenia náhradné diely na auto

Náradie na zapaľovanie / žhavenie
Palec (rotor) rozdeľovača zapaľovania
Plameňový żtartovací systém
Podtlaková dóza rozdeľovača zapaľovania
Prachová krytka rozdeľovača
Pripájací konektor zapaľovacej sviečky
Riadiaca jednotka času żeravenia
Riadiaca jednotka motora
Rozdělovač zapaľovania
Sada na opravu rozdeľovača
Senzor klepania
Snímač impulzov kľukového hriadeľa
Snímač polohy vačkového hriadeľa
Tesnenie pod rozvodovú skrinu
Zapalovací kábel / príslużenstvo
Zapaľovací modul / spínacia jednotka
Zapaľovacia cievka
Zapalovacia sviečka
Žhaviaca sviecka
Zapalovací systém náhradné diely pre Top výrobcov
Top 10 bestsellerov zo Systém zapaľovania sekcie
Żeraviaci systém náhradne diely – všetky dôležité informácie o funkcii, inštalácii, diagnóze a životnosti
Systémy zapaľovania a predhrievania sú priamo zapojené do štartovania motora, no zároveň majú rozdielne funkcie. Prvý systém sa využíva v benzínových motoroch a je určený na tvorbu iskry, ktorá zapáli zmes paliva a vzduchu. Druhý systém sa používa v dieselových motoroch. Jeho hlavnou funkciou je rozohriať vzduch v spaľovacích komorách (vírivej komore alebo predkomore), aby bol studený štart motora jednoduchší. Je to dôležité hlavne pri nízkej teplote okolia.
Dizajn systémov zapaľovania a predhrievania
Princíp prevádzky systému zapaľovania je zložený z pretvorenia nízkeho napätia palubného systému na vysoké napätie a vytvorenie iskry, ktorá je potrebná na zapálenie zmesi paliva a vzduchu. Napätie je konvertované pomocou cievky zapaľovania. Prúd, ktorý tvorí, sa prenáša do rozdeľovača a potom cez vysokonapäťové káble do zapaľovacej sviečky príslušného valca. Vysoké napätie sa uvoľní medzi zapaľovacou sviečkou a elektródami. V systéme je tiež relé a niekedy aj istič, ktorý sa podieľa na kontrole chodu systému. V moderných autách je často systém zapaľovania bez rozdeľovačov (DIS), ktorý má jednu cievku zapaľovania na jednu zapaľovaciu sviečku, a tieto sú spojené priamo bez akýchkoľvek vysokonapäťových káblov.
Systém predhrievania má rozdielny princíp funkčnosti. Žeraviace sviečky používané v tomto systéme sú elektrické zahrievacie zariadenia. Ich funkcia je riadená buď pomocou relé alebo samostatnou riadiacou jednotkou. Keď sú žeraviace sviečky zapnuté, na palubnej doske sa rozsvieti príslušný indikátor.
Tipy k údržbe
- Uistite sa, že všetky káble a konektory sú správne pripevnené. Napríklad, nesprávne zapojené vysokonapäťové káble môžu spôsobiť vypálenie cievky zapaľovania, ističa alebo iných komponentov.
- Zapaľovanie nenechávajte zapnuté príliš dlho pri vypnutom motore. Môže to viesť k prehriatiu cievky zapaľovania, vypáleniu rezistora alebo uvoľneniu pružiny ističa.
- Nenechajte auto dlho bežať na voľnobeh. Vedie to k zrýchlenej tvorbe sadzí na sviečkach zapaľovania.
- Pri inštalácii nových zapaľovacích sviečok alebo žeraviacich sviečok dodržte hodnotu krútiaceho momentu, ktorú uvádza výrobca. Ak sa komponent zablokoval, neaplikujte naň príliš veľkú silu. Platí to hlavne pre žeraviace sviečky, ktoré sa jednoducho zlomia. Pre ich odstránenie najskôr namažte závit syntetickým olejom a nechajte ho pôsobiť cez noc. Potom naštartujte motor alebo dodajte energiu do pracovného komponentu, aby sa rozohrial. Následne môžete súčiastku odskrutkovať, ale vždy pri tom použite uvedenú hodnotu krútiaceho momentu. Ak komponent nie je možné odskrutkovať, znova ho zahrejte. Použite špeciálny výstružník na očistenie otvorov žeraviacich sviečok.
- Používajte iba kvalitné palivo. Inak sa predčasne vaše žeraviace sviečky alebo zapaľovacie sviečky pokryjú sadzami.
Príznaky zlyhania
Detegovanie zlyhania v systéme zapaľovania a predhrievania nie je jednoduché, pretože väčšina týchto poškodení má podobné príznaky. Napríklad, ťažkosti so štartovaním benzínového motora alebo nemožnosť naštartovania motora môže indikovať problém s vysokonapäťovými káblami, poškodené zapaľovacie sviečky alebo cievku zapaľovania, poškodený uzáver rozdeľovača alebo senzory, prípadne poškodený mechanizmus predčasného časovania alebo poškodenú elektronickú riadiacu jednotku. Všetky tieto podmienky môžu byť spojené so zníženým výkonom motora a zvýšenou spotrebou paliva.
Nezáleží na tom, ktorá súčiastka systému predhrievania je poškodená – všetky dieselové autá majú problém so štartovaním studeného motora. Voľnobeh motora môže prebiehať drsnejšie než obvykle.
Príčiny zlyhania
Nekvalitné palivo, opotrebenie a zničenie piestnych krúžkov a tesnenia tyčiek ventilov, nesprávny uhol predbežného zapaľovania môžu spôsobiť tvorbu usadenín a sadzí na zapaľovacích sviečkach. Ak sú poškodené elektrické káble, cievka zapaľovania sa môže prehrievať. Zlyhanie systému predhrievania a jeho komponentov môže byť spôsobené upchatými vstrekovačmi paliva. Súčiastky systému zapaľovania a predhrievania často zlyhajú vplyvom fluktuácie napätia v elektrickom systéme auta.
Autodoc.sk: iba kvalitné produkty pre automobily
Súčiastky pre systém zapaľovania a predhrievania si môžete kúpiť v našom online obchode. V našom katalógu nájdete najširší výber produktov, z ktorých si pre vaše auto jednoducho a rýchlo vyberiete tie najvhodnejšie súčiastky.
Užitočné informácie o funkciách, príčinách porúch, diagnostike a intervaloch výmeny
Kvalita za výhodnu cenu