Spojka / príslušenstvo náhradné diely na auto
Určite si vyberte konkrétne auto, inak riskujete, že si kúpite náhradný diel, ktorý nebude pasovať do vášho auta. Upozornenie: náš systém vyhľadávania vám môže zobraziť iba výsledky relevantné pre konkrétny typ vozidla.
Spojka / príslušenstvo náhradné diely pre auto
Spojka / príslušenstvo náhradné diely pre Top výrobcov
Spojka / príslušenstvo: diely pre top modely áut
Spojka / príslušenstvo náhradne diely – všetky dôležité informácie o funkcii, inštalácii, diagnóze a životnosti
Spojka sa používa pri radení rýchlostí na odpojenie motora od prevodovky na krátky čas, a na ich hladké opätovné spojenie. Spojka je tiež určená na ochranu prevodovky pred preťažením, a na tlmenie vibrácií, ktoré tvorí bežiaci motor.
Dizajn spojky
Hlavné súčiastky sú:
- Zotrvačník. Je inštalovaný na kľukovom hriadeli motora. Slúži ako pohonný prvok pre spojku a tlmí vibrácie.
- Zostava krytu spojky. Skladá sa z krytu spojky, prítlačného taniera a membránovej pružiny. Kryt spojky je kryt, ktorý je bezpečne spojený so zotrvačníkom motora. Membránová pružina uvádza tlak na prítlačný tanier, ktorý tlačí spojkový kotúč smerom k zotrvačníku. Prítlačný tanier je spojený s krytom pomocou pohonných remienkov. Keď sa spojka odpojí, tlak uvedený membránovou pružinou sa zníži a prítlačný tanier sa odpojí od spojkového kotúča.
- Spojkový kotúč. Je inštalovaný na vstupnom hriadeli prevodovky. Drážkový spoj umožňuje kotúču pohybovať sa pozdĺž hriadeľa. Keď vodič radí rýchlosti, tento kotúč sa odtiahne od zotrvačníka, a krútiaci moment sa ďalej neprenáša. Obe strany kotúča majú trecie obloženie, ktoré im poskytuje potrebnú treciu silu na prenos krútiaceho momentu.
- Vypínacie ložisko. Je inštalované na rotačnej ose zostavy. Keď vodič zatlačí spojkový pedál, ložisko stlačí prsty membránovej pružiny a uvoľní prítlačný tanier.
- Spojková vidlica alebo páka. Pohybuje ložiskom, keď je pedál zatlačený. Vidlica je spojená s pedálom prostredníctvom lanka, a páka – hydraulickým pohonným prvkom.
Tipy k údržbe
- Rozbiehajte sa vždy pri zaradenom prvom rýchlostnom stupni. Jedinou výnimkou je prípad, keď sa rozbiehate na šmykľavom povrchu.
- Zatlačte spojkový pedál rýchlym pohybom až na doraz, no púšťajte ho pomaly, aby nedošlo k prešmyknutiu.
- Keď dlho stojíte na mieste, napríklad pred semaformi, preraďte na neutrál: zníži sa tým záťaž kladená na vypínacie ložisko.
- Hneď, keď preradíte na požadovanú rýchlosť, nohu z pedála dajte preč, aby ste ho náhodou znova nezatlačili.
- Auto nepreťažujte.
- Ak vaše auto zapadlo, a kolesá sa pretáčajú, neodporúča sa využiť techniku kývania s autom. Takto môžete jednoducho prehriať a spáliť trecie obloženie.
- Nepodraďujte, keď idete z kopca.
- Skúste jazdiť pokojne a opatrne. Rýchle rozbiehanie sa a návyk riadenia rýchlosti auta používaním spojky vedie k predčasnému zlyhaniu systému.
Príznaky zlyhania
Predlžená dráha pohybu pedála indikuje problémy s aktivačným mechanizmom. Lanka sa mohlo natiahnuť, alebo z hlavného, či pracovného valca môže unikať pracovná kvapalina. Spálený zápach v interiéri auta sa objaví, keď komponenty systému prekĺzavajú. Problém je často spojený so zníženým výkonom auta, zvýšenou spotrebou paliva, a motor sa môže niekedy prehrievať. Problémy s radením rýchlostí, trhanie autom, škrípanie, neobvyklé zvuky môžu byť príznaky, že spojka sa úplne neodpojila. Niekedy môže vodič cítiť aj vibrovanie, keď je spojka zapojená. Stane sa to, keď sa olej dostane na trecie obloženie; keď sa zdeformuje membránová pružina; keď sa uvoľnia silentbloky motora alebo keď sa opotrebujú drážky spojkového kotúča.
Príčiny zlyhania
Neúplné odpojenie spojky môže byť spôsobené deformáciou spojkového kotúča, opotrebovaním a poškodením jeho drážok alebo trecieho obloženia, a tiež slabou membránovou pružinou alebo poškodeným aktivačným mechanizmom. Často je to dôsledkom poškodenia drážok náboja vplyvom korózie, ktorá je spôsobená nedostatočným mazaním. Prekĺzavanie mechanizmu sa objaví z rovnakého dôvodu. Deformácia kotúčov môže byť spôsobená nesprávnou inštaláciou alebo prehrievaním spojky vplyvom agresívnej jazdy.
Niekedy má prekĺzavanie spojky alebo trhanie autom pôvod v zaolejovaných tretích tanieroch. Môže to byť spôsobené únikom zo vstupného hriadeľa prevodovky, z tesnenia kľukového hriadeľa, alebo z nesprávne nastaveného hydraulického aktivačného prvku.
autodoc.sk: iba kvalitné produkty pre automobily
V našom online obchode si vždy môžete kúpiť komponenty spojky za dobrú cenu. Prihláste sa k odberu našich noviniek.
Top 15 bestsellerov zo Spojka / príslušenstvo sekcie
Odporúčané náhradné diely zo Spojka / príslušenstvo sekcie. Tieto diely sú hity predajnosti. Kúpte si naše výrobky a využite všetky naše skvelé zľavy a ponuky.