Lambda sonda na auto
Lambda sonda » Výber a nákup
Lambda sonda v značková kvalita: Top výrobcovia
Lambda sonda pre Top výrobcov
Lambda sonda pre top modely áut
AUTODOC Bestsellery: Lambda sonda za nízku cenu
Najkvalitnejšie náhradné diely zo Lambda sonda sekcie. Ponúkame obrovský výber náhradných dielov rôznych značiek pre Lambda sonda a mnohé iné výhodné ponuky pre autodiely podľa vášho výberu.
Auto-kategória Lambda sonda : ktorá značka je lepšia?
Podľa našich zákazníkov sú najlepšie značky náhradných dielov z kategórie produktov Lambda sonda tieto:
- BOSCH
- NTY
- DELPHI
- DENSO
- NGK
Lambda sonda: koľko tento produkt stojí?
Cena autodielov z kategórie Lambda sonda sa pohybuje od 4€ do 148€, a to podľa typu vozidla, výrobcu a špecifikácií produktu.
Najpredávanejšie produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
82 11 1437 | YT-1753 | YT-1754 | UR-083 | UR-085 | UR-082 |
Od obľúbených výrobcov: | |||||
YATO | BOSCH | STARK | RIDEX | NTY | RIDEX PLUS |
Pre obľúbené značky áut: | |||||
VW | SKODA | BMW | AUDI | FORD | MERCEDES-BENZ |
Lambda sonda – technické vlastnosti | |||||
Celková dĺżka [mm] | Lambda sonda | Dĺżka káblu [mm] | |||
440 | 510 | Prstová sonda | nevyhrievany | 320 | 750 |
325 | 565 | Skoková sonda | vyhrevané | 360 | - |
775 | 410 | Závit vopred namazaný | - | - | - |
Získajte viac informácií o Lambda sonda – funkcia, diagnóza, príčiny poruchy a intervaly výmeny
Lambda sonda je senzor, ktorý meria zvyšné množstvo kyslíka vo výfukových plynoch. Umožňuje určiť pomer vzduchu a paliva v zmesi. Riadiaca jednotka motora používa údaje z tohto senzora pre nastavenie procesu tvorby zmesi paliva a vzduchu v reálnom čase.
Druhy
Podľa dizajnu sa tieto súčiastky delia na:
- Binárne. Tieto sondy môžu byť vyrobené zo zirkónu alebo titánu. Prvý typ je najčastejší. Pracovná teplota je asi 300 °С. Preto tieto zariadenia potrebujú určitý čas na rozohriatie a nezačnú pracovať hneď po naštartovaní motora. Druhý typ je odolný a má dlhú životnosť, a nevyžaduje si atmosférický vzduch k svojej prevádzke. Preto sa často inštaluje do terénnych vozidiel, v ktorých môže pracovať aj pod vodou, napríklad pri brodení sa cez vodu.
- Širokopásmové. Ich dizajn obsahuje dva citlivé prvky. Tieto senzory zaručujú presnejšie údaje. Zmeny teplôt a kondenzovaná voda sú pre ne však škodlivé. OBD systém auta monitoruje tento typ senzorov; chybové kódy môžete prečítať pomocou špeciálneho skenera.
Podľa prítomnosti ohrevného prvku existujú tieto druhy lambda sond:
- S ohrevným prvkom. Vydržia asi 100,000 km. Obvykle je tu zabudovaný ohrievač. Preto pracujú účinnejšie a začínajú fungovať rýchlejšie.
- Bez ohrevného prvku. Tieto sondy vydržia asi 50.000–80.000 km. Pracovnú teplotu dosiahnu vplyvom kontaktu s horúcimi výfukovými plynmi. Dnes sa používajú menej často a ich zahriatie zaberie pomerne veľa času.
Podľa typu krytu môžu byť tieto komponenty závitové alebo prírubové. Niektoré z nich sa predávajú s konektorom, zatiaľ čo iné používajú konektor starej súčiastky.
Tipy k používaniu
Aby ste sa vyhli poškodeniam motora, lambda sondu sa odporúča skontrolovať každých 30,000 km, alebo pri každom servise a testovaní emisií vášho auta. Palivo tankujte iba na overených čerpacích staniciach: výpary oloveného paliva poškodzujú citlivý prvok zariadenia. Z toho istého dôvodu sa neodporúča používať silikónové tesniace prvky na montáž prvkov výfukového systému.
Zabráňte prehrievaniu výfukového systému. Dôležitý je k tomu správne nastavený a fungujúci systém zapaľovania.
Pri inštalácii nového kyslíkového senzora dôkladne postupujte podľa pokynov od výrobcu a odporúčaní od výrobcu auta. Montážnu pozíciu vždy dobre vyčistite. Závitový spoj dobre utiahnite pomocou momentového kľúča a dodržte hodnotu krútiaceho momentu. Niektorí výrobcovia odporúčajú namazať závit. Nenechajte mazivo, aby sa dostalo na citlivý prvok súčiastky.
Príznaky zlyhania
Obvykle majú všetky problémy s kyslíkovým senzorom rovnaké príznaky. Citeľné je zníženie výkonu a sily motora, slabé zrýchľovanie, zvýšená spotreba paliva, nestabilný chod na voľnobeh. Niekedy budete počuť aj špecifické praskanie v blízkosti súčiastky po zastavení auta.
Príčiny zlyhania
Zlyhanie citlivého prvku je väčšinou spôsobené tvorbou uhlíkových usadenín na povrchu. Vyskytnú sa pri používaní aditív, ktoré výrobca nepovoľuje používať, alebo ak je opotrebovaná rotačná zostava motora, ak sú poškodené piestne krúžky a olejové tesnenie ventilov, alebo ak je upchatý systém ventilácie kľukovej skrine. Citlivý prvok lambda sondy sa môže prepáliť, ak sa dlho spaľuje palivo vo výfukovom systéme. Zlyhanie elektrického vedenia je často spôsobené zmenou napätia v elektrickom systéme auta. Vodiče sa časom môžu zodrať.
autodoc.sk: iba kvalitné automobilové produkty
Lambda sondy a iné náhradné diely si môžete za dobrú cenu kúpiť práve u nás. Máme pre vás široký sortiment a prehľadný katalóg, ktorý vám pomôže vybrať si potrebné komponenty veľmi rýchlo.
FAQ
Znaky, ktoré vám pomôžu odhaliť, že lambda sonda je poškodená:
- vozidlo spotrebuje viac paliva;
- na palubnej doske sa objaví indikátor „Kontrola motora“;
- voľnobeh pohonnej jednotky je nestabilný;
- pohonná jednotka stráca výkon a často sa prehrieva;
- pomalšia reakcia auta na plynový pedál;
- vozidlo sa pohybuje trhavo;
- počas chodu motora je počuť slabé výbuchy;
- výfukové plyny majú výraznejší nepríjemný zápach.
Podľa značky auta, modelu, roku výroby a objemu motora inštalujú výrobcovia do áut 1 až 4 lambda sondy. Nachádzajú sa pred a za katalyzátorom a obvykle ich presné miesto uloženia nájdete popísané v návode na opravu a údržbu auta.
Vykonať môžete svojpomocnú diagnostiku lambda sondy, ktorá je inštalovaná proti prúdu vzduchu. Na otestovanie ďalších sond vám odporúčame navštíviť autoservis.
Najskôr nájdite sondu použitím informácií v návode na údržbu a opravu auta. Potom odskrutkujte jej upevnenia a odpojte kontakty. Odstráňte snímač. Súčiastka, ktorá je v dobrom stave, nesmie mať žiadne mechanické poškodenia ani usadeniny, a jej vodiče nesmú byť pretrhnuté, nesmú byť na nich stopy roztopenia alebo korózie.
Ak máte zariadenie VOM (volt-ohm-miliampérmeter), skontrolujte súčiastku zmeraním hlavných prevádzkových hodnôt. Odporúčame vám pozrieť sa na video tutoriály a preštudovať si schému zapojenia sondy. Budete musieť vykonať tieto kroky:
- Naštartujte motor a nechajte ho niekoľko minút bežať.
- Vypnite ho a otvorte kapotu.
- Zapnite zapaľovanie.
- Zapojte sondy VOM zariadenia do vodičov ohrievacieho okruhu lambda sondy a zmerajte vstupné napätie. Malo by mať hodnotu 12 V.
- Skontrolujte referenčné napätie zapojením sondy do signálnych vodičov snímača. Pripojte negatívnu sondu ku karosérii. Získaná hodnota by mala byť viac ako 0,45 V.
- Skontrolujte odpor snímača ohrievača na odpojenej zástrčke. Pracovná hodnota je v rozmedzí 2-10 Ohm. Presné hodnoty pre vaše auto sú uvedené v návode na údržbu a opravu.
- Naštartujte motor a zapojte sondy VOM zariadenia do zástrčky snímača. Zvýšte otáčky motora na asi 3000 ot./min. Zmerajte napätie. Malo by sa zvýšiť o 0,1–0,9 V.