Brzdový strmeň zadné a predné na auto
Brzdový strmeň zadné a predné » Výber a nákup
Brzdový strmeň v značková kvalita: Top výrobcovia
Brzdový strmeň pre Top výrobcov
Brzdový strmeň pre top modely áut
AUTODOC Bestsellery: Brzdový strmeň za nízku cenu
Najkvalitnejšie náhradné diely zo Brzdový strmeň sekcie. Ponúkame obrovský výber náhradných dielov rôznych značiek pre Brzdový strmeň a mnohé iné výhodné ponuky pre autodiely podľa vášho výberu.
Auto-kategória Brzdový strmeň zadné a predné: ktorá značka je lepšia?
Podľa našich zákazníkov sú najlepšie značky náhradných dielov z kategórie produktov Brzdový strmeň vľavo a vpravo tieto:
- TRW
- NTY
- DACO Germany
- ABAKUS
- A.B.S.
Brzdový strmeň: koľko tento produkt stojí?
Cena autodielov z kategórie Brzdový strmeň sa pohybuje od 18€ do 113€, a to podľa typu vozidla, výrobcu a špecifikácií produktu.
Výmena Brzdový strmeň: Videonávod pre opravu
Ako vymeniť zadný brzdový strmeň na VW PASSAT B5+ 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005 [NÁVOD] | AUTODOC Na našej webovej stránke nájdete skutočne širo...
Video návod, ktorý vám krok po kroku ukáže, ako si svojpomocne opraviť auto. Staňte sa amatérskym mechanikom s Autodoc.
Populárne príspevky
Najpredávanejšie produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
C74097 | 343058 | 131-04-263 | JBC0615 | JBC0616 | BA1710 |
Od obľúbených výrobcov: | |||||
RIDEX | TRW | NTY | DACO Germany | ABAKUS | A.B.S. |
Pre obľúbené značky áut: | |||||
VW | SKODA | BMW | AUDI | FORD | MERCEDES-BENZ |
Brzdový strmeň – technické vlastnosti | |||||
Typ brzdového strmeňa | Strana montáże | Brzdový systém | |||
Brzdový strmeň (1-piestikový) | plavajuci strmen | vlavo na zadnej naprave | Predna naprava vpravo | ATE | BREMBO |
brzdovy strmen s integrovanou parkovacou brzdou | Brzdový strmeň (2-piestikový) | vpravo na zanej naprave | predna naprava vlavo | Lucas | Lucas / TRW |
Pevný strmeň (4-piestikový) | brzdovy strmen s nastavením pre elektr. parkovaciu brzdu | vpravo | - | SUMITOMO | - |
Získajte viac informácií o Brzdový strmeň – funkcia, diagnóza, príčiny poruchy a intervaly výmeny
Strmene brzdových kotúčov sú súčasťou brzdového systému. Tento komponent poskytuje silu potrebnú pre brzdenie.
Druhy strmeňov brzdových kotúčovPlávajúca svorka. Namontovaná na menších modeloch áut. Konštrukcia je jednoduchá, ale nie je dostatočne účinná pre športové a ťažké vozidlá.
Pevná svorka. Využíva zložitejšiu konštrukciu a zvyšuje účinnosť prvku. Cena tejto časti je vyššia ako v prvom prípade.
Stavba strmeňov brzdových kotúčovStrmeň je konštrukcia tlačiaca do brzdového kotúča pri zošliapnutí pedálu. Je to jediná pohyblivá časť brzdy, a v mnohých ohľadoch brzdný výkon závisí od jeho práce. Pri stlačení brzdového pedálu sa vytvorí tlak v hydraulickej časti, ktorá poháňa piesty stlačením brzdových platničiek proti kotúču. Výsledkom je, že auto brzdí. Ďalšou dôležitou funkciou strmeňa je, že drží platničky rovnobežne s brzdovým kotúčom. V opačnom prípade bude brzdný účinok znížený a opotrebenie povrchu podložky bude nerovnomerné.
Tipy pre prevádzku strmeňov- Odporúča sa každý mesiac kontrolovať túto časť a celý brzdový systém pre prípad výskytu netesností. Zvláštna pozornosť by mala byť venovaná spojeniu hadičky so strmeňom.
- Mali by ste vykonať kompletnú výmenu brzdovej kvapaliny nie menej ako raz za 2 roky. Je to najmä vzhľadom k jeho vlastnostiam absorbovať vlhkosť, ktorá výrazne ovplyvňuje výkonnosť všetkých častí systému.
- Pri výmene brzdových platničiek skontrolujte, či nie sú jednotlivé časti nerovnomerne opotrebované. Nerovnomerné opotrebovanie indikuje chybné fungovanie strmeňov brzdových kotúčov. Životnosť strmeňov závisí na prevádzkových podmienkach vozidla. Hladké brzdenie, včasný servis a optimálne podmienky pre auto zvýšia životnosť brzdového systému.
- deformácia jednotlivých časti;
- posun strmeňa;
- uvoľnenie;
- porucha tesnosti piestov;
- hrdza na povrchu dielu.
- auto pri brzdení ťahá na jednu stranu;
- pedál je potrebné stláčať príliš silno alebo príliš slabo;
- brzda pri stlačení vibruje;
- zadné brzdy sa zablokujú pri prudkom brzdení;
- predlžovanie brzdnej dráhy.
- predčasný alebo neprofesionálny servis brzdového systému;
- opotrebenie dielov;
- použitie nekvalitných komponentov;
- netesnosť systému;
- agresívny štýl jazdy;
- uvoľnenie spojovacieho materiálu.
V prípade menšieho poškodenia môže byť oprava týchto prvkov brzdového systému vykonaná svojpomocne. Dôvodom blokovania a nesprávnej funkcie strmeňov môžu byť nečistoty, cudzie predmety, hrdza na povrchu a absencia mazív. Ak chcete tento diel vymeniť alebo odstrániť, mali by ste:
- zdvihnúť vozidlo pomocou zdviháka;
- odstrániť koleso;
- odskrutkovať upevnenie strmeňa;
- odstrániť strmeň bez toho, aby ste odpojili hadičku s brzdovou kvapalinou.
V prípade, že si problém vyžaduje vážnu opravu, odporúčame kontaktovať servisné stredisko. Výmena brzdových strmeňov sa vykonáva, keď sa vyskytne závažné mechanické poškodenie systému bŕzd. Pri absencii skúseností sa neodporúča robiť takúto opravu svojpomocne, aby nedošlo k poškodeniu integrity systému.
Autodoc: rýchle a jednoduché nakupovanieNa našich stránkach je proces hľadania správnych komponentov zjednodušený do najväčšej možnej miery. Stačí len zadať značku, model a úpravu vášho vozidla. Nemusíte tráviť príliš veľa času, aby ste našli to, čo hľadáte. Na Autodoc stačí len niekoľko kliknutí myšou! Máte ďalšie otázky? Radi Vám poradíme!
FAQ
Diely prvého typu sú jednoduché a majú kompaktný dizajn. Inštalujú sa na lacnejších autách s motorom s nízkym výkonom. Sú lacné a vyznačujú sa jednoduchou údržbou. Nie sú však vhodné pre agresívny štýl jazdy. Okrem toho sa v nich vnútorné brzdové platničky opotrebovávajú rýchlejšie než vonkajšie, pretože sa aktivujú skôr.
Fixné súčiastky sa inštalujú na SUV a výkonných športových autách. Nie sú náchylné na rýchle prehriatie a majú spoľahlivý dizajn. Na druhú stranu sú pomerne drahé a aj ich údržba stojí viac peňazí.
Budete k tomu potrebovať:
- zdvíhacie zariadenie;
- kliny pod kolesá;
- súbor očkových montážnych kľúčov;
- plochý a krížový skrutkovač;
- nástroj na previnutie piestu;
- kliešte;
- brzdovú kvapalinu typu, ktorý odporúča výrobca;
- nádobu s rúrkou pre vypustenú kvapalinu.
Proces závisí od značky vozidla a nápravy, na ktorú sa budú súčiastky montovať. Podrobné pokyny nájdete v návode na opravu auta. Vo všeobecnosti sú kroky tohto procesu nasledovné:
- Auto zaparkujte na rovnom povrchu.
- Zatiahnite parkovaciu brzdu.
- Pod kolesá položte kliny a uvoľnite skrutky kolies.
- Otvorte kapotu a odskrutkujte uzáver nádržky brzdovej kvapaliny.
- Zdvihnite auto a odskrutkujte skrutky kolies.
- Odstráňte koleso.
- Zatlačte piesty do strmeňa.
- Odpojte brzdovú hadičku.
- Odtiahnite brzdové platničky mimo kotúča.
- Odskrutkujte upevňovacie prvky strmeňa a odstráňte ho z hlavy ložiska čapu kolesa.
Pozor! Pred odstraňovaním súčiastky na zadnej náprave nikdy nezaťahujte parkovaciu brzdu!
Existujú dva hlavné druhy týchto produktov, ktoré sa používajú na mazanie súčiastok: sprejové a pastové. Udržia si svoje pracovné vlastnosti aj vo vysokých teplotách, i pri vystavení vlhkosti a servisným kvapalinám. Obvykle majú olejovú bázu s pridaním kovových častíc. Mazivá delíme na 3 základné typy:
- Vysokoteplotné proti zadretiu. Môžu byť medené, s molybdén disulfidom, alebo s komplexným vzorcom. Používajú sa na mazanie vodiacich kolíkov. Tieto produkty nikdy nenanášajte na pracovné povrchy brzdových platničiek. Tento typ je zastúpený produktmi od Liqui Moly, Mannol, Textar, a iných značiek.
- Minerálne. Obsahujú bentonit a mastné kyseliny. Tieto produkty sú určené pre autá jazdiace v mestských podmienkach. Tento typ mazív vyrába napríklad spoločnosť Teroson.
- Syntetické. Tieto mazivá obsahujú súbor inhibítorov oxidácie a aditíva, ktoré bránia opotrebeniu. Udržiavajú si pracovné vlastnosti v širokom teplotnom rozsahu: od -40 do +300 °С. Sú vhodné na ošetrenie všetkých pohyblivých dielov. Nájdete ich v katalógoch značiek Permatex a TRW.