Brzdové doštičky zadné a predné na auto
Brzdové platničky zadné a predné » Výber a nákup
Brzdové doštičky / platničky v značková kvalita: Top výrobcovia
Brzdové platničky pre Top výrobcov
Brzdové platničky pre top modely áut
AUTODOC Bestsellery: Brzdové doštičky / platničky za nízku cenu
Najkvalitnejšie náhradné diely zo Brzdové doštičky sekcie. Ponúkame obrovský výber náhradných dielov rôznych značiek pre Brzdové doštičky a mnohé iné výhodné ponuky pre autodiely podľa vášho výberu.
Auto-kategória Brzdové platničky zadné a predné: ktorá značka je lepšia?
Podľa našich zákazníkov sú najlepšie značky náhradných dielov z kategórie produktov Brzdové doštičky / platničky predné a zadné tieto:
- RIDEX
- BREMBO
- TRW
- FERODO
- STARK
Brzdové doštičky: koľko tento produkt stojí?
Cena autodielov z kategórie Brzdové doštičky sa pohybuje od 15€ do 100€, a to podľa typu vozidla, výrobcu a špecifikácií produktu.
Výmena Brzdové doštičky: Videonávod pre opravu
Návod: Ako vymeniť zadné brzdové platničky na SKODA OCTAVIA 2 1Z3 Hatchback 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 | Autodoc Na...
Video návod, ktorý vám krok po kroku ukáže, ako si svojpomocne opraviť auto. Staňte sa amatérskym mechanikom s Autodoc.
Populárne príspevky
Najpredávanejšie produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
P 23 021 | 0 986 424 098 | P 85 020 | P 86 002 | 0 986 424 790 | 13.0460-4034.2 |
Od obľúbených výrobcov: | |||||
RIDEX | BREMBO | TRW | FERODO | STARK | BOSCH |
Pre obľúbené značky áut: | |||||
VW | SKODA | BMW | AUDI | FORD | MERCEDES-BENZ |
Brzdové doštičky – technické vlastnosti | |||||
Výżka [mm] | żírka [mm] | Hrúbka [mm] | |||
47 | 47,4 | 109 | 109,2 | 18 | 17 |
53 | 56 | 87 | 61 | 15 | 16,2 |
48,1 | 37,4 | 127 | 95,8 | 15,6 | 16,3 |
Získajte viac informácií o Brzdové doštičky – funkcia, diagnóza, príčiny poruchy a intervaly výmeny
Brzdové platničky sú súčasťou brzdového systému. V mnohých ohľadoch určujú, ako rýchlo sa vozidlo zastaví. Po stlačení pedálu sa podložka pritlačí ku kotúču, čo vedie k brzdeniu vozidla.
Druhy brzdových platničiek- Polo-kovové. Platničky sú vyrobené zo železa, medi a grafitu. Ich výhodou je dobrý prenos tepla a nevýhodou je rýchle opotrebenie, strata vlastností, keď teplota klesne, a prítomnosť hluku pri brzdení.
- Nízko-kovové. Je to jeden z najlepších typov týchto komponentov. Ich zloženie je rovnaké ako to organické, a zlepšenie vlastností je možné dosiahnuť pridaním medi alebo ocele, ktorá umožňuje lepší odvod tepla. Jedinou nevýhodou je rýchle opotrebovanie brzdového kotúča.
- Keramické. Prakticky žiadne nevýhody: priesak vody nemá vplyv na výkon, brzdové kotúče sa opotrebovávajú len minimálne, a prach a teplo sa uvoľňujú v oveľa menšej miere, než vo vyššie popísaných typoch platničiek.
Základom tejto časti je kovová platňa s pevným trecím obložením. Platničky kopírujú tvar brzdového kotúča alebo bubna. Platnička je pripevnená k základni pomocou nitov a špeciálneho lepidla. Mnoho platničiek má senzor opotrebenia.
Tipy pre prevádzku brzdových platničiekŽivotnosť brzdových platničiek závisí na štýle jazdy a najazdených kilometroch. Náhle zrýchlenie a spomaľovanie opotrebí tieto časti rýchlejšie. V priemere je ich životnosť asi 15 000 až 20 000 km. Neodporúča sa využívať platničky, ak hrúbka obloženia je znížená na 2-3 mm, pretože hrozí nebezpečenstvo poškodenia brzdových kotúčov a varu brzdovej kvapaliny.
Poruchy brzdových platničiek- deformácia;
- uvoľnenie;
- poškodenie alebo prasknutie trecie plochy;
- ťažké opotrebovanie platničiek.
- nerovnomerné opotrebovanie dielov;signalizácia indikátora opotrebenia;
- výskyt hrkotania alebo iných zvukov v kolese pri brzdení;
- zvýšenie potrebnej sily pri zošliapnutí brzdového pedála;
- pedál sa po uvoľnení nevráti do svojej pôvodnej polohy;
- degradácia účinnosti bŕzd.
- platnička nie je riadne zabezpečená;
- opotrebovanie brzdového kotúča;
- prach, špina a cudzie predmety na obložení;
- nevhodná inštalácia;
- agresívna jazda;
- chyba v brzdových valcoch.
Oprava a obnovenie platničiek sa neodporúča. V prípade poruchy by sa mali tieto platničky vymeniť, a to najmä preto, že ich cena je pomerne nízka. Náhradné diely predĺžia životnosť brzdového kotúča a celého brzdového systému. Platničky môžete nahradiť sami. Potrebujete iba základné nástroje. Ak chcete túto výmenu vykonať sami, postupujte nasledovne:
- stabilizujte vozidlo pomocou ručnej brzdy a vozidlo zodvihnite;
- odstráňte koleso;
- odstráňte upevňovacie kolíky a vodiace kolíky;
- za použitia klieští alebo skrutkovača vtlačte piesty do valca strmeňa a odstráňte staré diely;
- namažte vodiace kolíky olejom a vykonajte predchádzajúce kroky v opačnom poradí.
- Úspora času. Objednávku môžete u nás vytvoriť v priebehu niekoľkých minút.
- Možnosť bezplatného doručenia.
- Dôvera. Všetky náhradné diely sú skutočne vysoko kvalitné.
- Kvalifikovaný tím podpory. Získajte informácie od špecialistov Autodoc skutočne kedykoľvek.
- Rýchle doručenie.
Užitočné informácie o funkciách, príčinách porúch, diagnostike a intervaloch výmeny
FAQ
V priemere tieto súčiastky vydržia asi 30,000–50,000 km na autách vybavených manuálnou prevodovkou, a 25,000–30,000 km na autách s automatickou prevodovkou. Životnosť závisí od viacerých faktorov:
- Individuálny štýl jazdy. Ak často používate brzdy vo vysokej rýchlosti, súčiastky sa opotrebujú už po 5000 km používania.
- Typ vozidla. Ťažké autá si vyžadujú častejšiu výmenu súčiastok.
- Stupeň opotrebenia brzdového kotúča. Nerovný povrch poškodenej súčiastky má negatívny vplyv na brzdové platničky.
- Zablokovanie piestov brzdového strmeňa, čo vedie k nerovnomerného opotrebeniu súčiastok.
- Zloženie trecieho materiálu. Životnosť keramických súčiastok je dlhšia než organických.
Obvykle v jednom sete nájdete 4 diely – 2 na každé koleso na danej náprave. Niektoré sety obsahujú 8 dielov na jednu nápravu. Závisí to od dizajnu vozidla.
Moderné diely sú vybavené elektronickými alebo mechanickými snímačmi opotrebenia, ktoré indikujú potrebu výmeny dielov svetelným upozornením na palubnej doske, alebo škrípavým zvukom počas brzdenia. Hrúbku trecieho obloženia môžete zmerať aj pomocou posuvného meradla a porovnať získanú hodnotu s hodnotou, ktorú uvádza výrobca auta ako minimálnu prípustnú. Okrem toho môžete opotrebenie detegovať týmito príznakmi:
- predĺžená brzdná dráha;
- znižovanie hladiny pracovnej kvapaliny;
- kovový prach na ráfe kolesa;
- neobvyklé zvuky a klepanie pri prudkom zastavení auta.
K tejto práci budete potrebovať:
- plochý skrutkovač;
- súbor otvorených a očkových montážnych kľúčov;
- zdvihák na auto.
Podrobné pokyny nájdete v návode na opravu auta. Tento proces zahŕňa nasledovné všeobecné kroky:
- Uistite sa, že mechanizmus je vychladnutý.
- Otvorte kapotu a odstráňte uzáver nádržky brzdovej kvapaliny.
- Zablokujte kolesá pomocou klinov.
- Uvoľnite skrutky kolies.
- Zdvihnite auto.
- Odstráňte skrutky kolies a samotné koleso.
- Odstráňte upevňovacie prvky brzdového strmeňa.
- Odstráňte zádržné spony a odpojte indikátor opotrebenia (ak je tu inštalovaný).
- Zatlačte piesty brzdového strmeňa.
- Odstráňte opotrebované diely.
Nezabudnite, že po dokončení práce bude potrebné doplniť brzdovú kvapalinu a odvzdušniť systém. Niekoľkokrát zošliapnite brzdový pedál, a až potom začnite používať auto.
Zvláštne zvuky pri brzdení sú spôsobené týmito vecami:
- Nekvalitné brzdové platničky.
- Súčiastky sú v zábehu a ich továrenský náter sa ešte neodrel.
- Nesprávna inštalácia súčiastok.
- Nekompatibilita súčiastok zostavy.
- Prehrievanie systému alebo jazda v daždi.
- Vniknutie cudzích častíc do mechanizmu.
- Zablokovanie piestu brzdového strmeňa.