Alternátor na auto
Alternátor » Výber a nákup

Alternátor v značková kvalita: Top výrobcovia
Alternátor pre Top výrobcov
Alternátor pre top modely áut
AUTODOC Bestsellery: Alternátor za nízku cenu
Najkvalitnejšie náhradné diely zo Alternátor sekcie. Ponúkame obrovský výber náhradných dielov rôznych značiek pre Alternátor a mnohé iné výhodné ponuky pre autodiely podľa vášho výberu.


Auto-kategória Alternátor : ktorá značka je lepšia?
Podľa našich zákazníkov sú najlepšie značky náhradných dielov z kategórie produktov Alternátor tieto:
- AS-PL
- BV PSH
- BOSCH
- HELLA
- VALEO
Alternátor: koľko tento produkt stojí?
Cena autodielov z kategórie Alternátor sa pohybuje od 58€ do 402€, a to podľa typu vozidla, výrobcu a špecifikácií produktu.
Výmena Alternátor: Videonávod pre opravu
Video návod, ktorý vám krok po kroku ukáže, ako si svojpomocne opraviť auto. Staňte sa amatérskym mechanikom s Autodoc.
Alternátor: užitočné informácie
Najpredávanejšie produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
3115916 | 835.902.130.138 | STX102146 | STX102240 | STX100494 | 695.002.035.050 |
Od obľúbených výrobcov: | |||||
RIDEX | AS-PL | BV PSH | BOSCH | HELLA | VALEO |
Pre obľúbené značky áut: | |||||
VW | SKODA | BMW | AUDI | FORD | MERCEDES-BENZ |
Alternátor – technické vlastnosti | |||||
Remenica-Ø [mm] | Nabíjací prúd alternátora [A] | Počet rebier | |||
67 | 57 | 80 | 65 | 6 | 2 |
58 | 70 | 70 | 120 | 4 | 1 |
75 | 56 | 35 | 50 | 5 | 7 |
Získajte viac informácií o Alternátor – funkcia, diagnóza, príčiny poruchy a intervaly výmeny
Alternátor auta je zariadenie, ktoré pretvára mechanickú silu rotácie kľukového hriadeľa na elektrický prúd. Energia, ktorú vytvára, sa používa na nabíjanie autobatérie a napájanie rôznych elektrických zariadení počas chodu motora. V niektorých autách sa táto jednotka používa aj na naštartovanie motora.
Druhy
- S uhlíkovými kefami. Sú to najbežnejšie alternátory. V týchto zariadeniach je vinutia budiča inštalované na hriadeli rotora. Budiaci prúd prúdi do rotora cez uhlíkové kefy.
- Bez kief. Sú menej časté. Sú spoľahlivé a odolné. Tieto alternátory majú vinutie budiča inštalované priamo na statore. Elektrická sila je tvorená vďaka zmene v magnetickej vodivosti vzduchovej medzery medzi rotorom a statorom.
Zariadenia sa okrem toho líšia aj veľkosťou, vzájomnou polohou voči svojim prvkom, výkonom a silou.
Okrem bežných alternátorov existujú aj kombinované zostavy štartéra a alternátora. Obvykle sa inštalujú do hybridných vozidiel alebo áut so systémom Štart-stop.
Tipy k používaniu
Po vykonaní akejkoľvek opravy alebo kontroly jednotky sa vždy uistite, že vodiče sú správne zapojené. Narušenie polarity môže viesť k poškodeniu diód usmerňovača a regulátora napätia. Ak odpojíte alternátor od autobatérie počas chodu motora, môžete tým poškodiť celý elektrický systém auta. Nikdy jednotku nekontrolujte či je funkčná pomocou iskry pripojením pozitívnej svorky ku karosérii auta. Neštartujte iné auto pomocou štartovacích káblov, keď motor vášho auta beží.
Motorový priestor vo vašom aute udržiavajte čistý. Zašpinenie je nebezpečné pre kryt jednotky - čo môže viesť ku korózii, i pre elektrické kontakty – ktoré môžu zoxidovať. Nezabudnite ochrániť alternátor pred vodou pri umývaní motora, napríklad jeho zakrytím odolnou plastovou taškou.
Pravidelne kontrolujte pohonný mechanizmus. Príliš silno utiahnutý remeň alebo nesprávne inštalované valčeky môžu spôsobiť predčasné zlyhanie ložiska kladky. Nezabudnite na fakt, že kladka je tiež spotrebiteľný prvok. Výrobcovia obvykle uvádzajú jej presnú životnosť v návode na používanie auta. Keď sa životnosť skončí, kladku vymeňte.
Vyhnite sa jazde po hlbokých výmoľoch. Ak nie je inej cesty, prejdite cez ne opatrne a pomaly. Zmeny teplôt môžu poškodiť jednotku.
Príznaky zlyhania
Zlyhania diódového mostíka, zlyhania regulátora napätia, pretrhnutý alebo uvoľnený hnací remeň takmer vždy vedú k slabému nabitiu autobatérie. Ak varovné svetlo vašej autobatérie neustále bliká počas jazdy, obvykle bude potrebné skontrolovať alternátor. Ak sú predné svetlá vášho auta stlmené, a zvuk klaksóna rachotí počas chodu motora, môže to indikovať poškodenie jednotky. V prípade opotrebovaného ložiska môžete spod kapoty počuť zvláštne hučanie. Pískanie obvykle indikuje pretrhnutie remeňa alebo prítomnosť oleja na remeni.
Príčiny zlyhania
Voda, alebo zmes oleja a špiny, ktoré sa dostali na palubný okruh diódového mostíka, a tiež otočenie polarity zapojenia, môžu spôsobiť vypálenie mostíka. Otočená polarita je veľmi nebezpečná aj pre ostatné súčiastky alternátora, vrátane regulátora napätia, ktorý môže tiež zlyhať po skrate v elektrickom systéme auta. Nesprávne inštalovaná napínacia kladka a napínače, a tiež chyby pri inštalácii remeňa, môžu viesť k poškodeniu remenice. Kefy zlyhajú vplyvom normálneho opotrebenia a poškodenia.
autodoc.sk: iba kvalitné automobilové produkty
V našom online obchode si vždy môžete kúpiť alternátor pre vaše auto za zľavnenú cenu. Prihláste sa k odberu našich noviniek a budete dostávať aktuálne informácie o komponentoch pre vaše auto.
Užitočné informácie o funkciách, príčinách porúch, diagnostike a intervaloch výmeny
FAQ
Ak chcete predísť predčasnému zlyhaniu tejto súčiastky, postupujte podľa týchto krokov:
- Vyhýbajte sa mlákam alebo spomaľte, keď cez ne musíte prejsť. Vlhkosť prítomná na tejto súčiastke spôsobí jej poškodenie.
- Pri čistení priestoru pod kapotou ochráňte alternátor a iné elektrické komponenty pred vodou pomocou polyetylénovej fólie.
- Vyčistite jednotku stlačeným vzduchom počas každej kontroly a pravidelnej údržby motora.
- Pravidelne kontrolujte a nastavte napnutie drážkovaného klinového remeňa.
- Na utiahnutie upevnení použite momentový kľúč.
- Vyhnite sa inštalácii dodatočného vybavenia pre ochranu elektrického systému auta pred preťažením.
Prvým krokom kontroly jednotky je zhodnotenie jej vizuálneho stavu. Kryt by nemal mať žiadne praskliny ani priehlbiny, a remeň nesmie mať kritické odreniny alebo poškodené časti. Na vodičoch nesmú byť žiadne ohyby a v mieste spojenia so svorkami sa nesmú tvoriť iskry.
Ďalším krokom je zmeranie napätia na svorkách autobatérie, k čomu budete potrebovať multimeter. Napätie by malo mať hodnotu 12,5–12,7 V pri vypnutom motore, a 13,8–14,5 V pri zapnutom motore, a vypnutom všetkom elektrickom vybavení. Pod záťažou, so zapnutou klimatizáciou, svetlami, ohrievačom, a ohrievaním okien, by táto hodnota nemala byť nižšia než 13,7–14,0 V.
Ak sa objaví akékoľvek zlyhanie, súčiastku odstráňte a rozoberte. Stupeň opotrebenia kief určíte pomocou zmerania ich výšky, a u kontaktných krúžkov zmeraním ich priemeru. Zmerajte odpor vinutia statora a rotora a diódového mostíka, vďaka čomu budete môcť určiť, či je v systéme otvorený okruh. Porovnajte si získané údaje s údajmi, ktoré sú uvedené v technickej dokumentácii vozidla.
Proces sa môže líšiť pre autá rôznych značiek a modelov. Väčšinou to závisí od usporiadania súčiastok pod kapotou. V niektorých autách môže byť prístup k jednotke umožnený hneď po otvorení kapoty, no v iných autách bude možno potrebné dostať sa k jednotke zo spodnej strany auta. Proces výmeny obvykle zahŕňa tieto kroky:
- Odpojte negatívnu svorku z autobatérie.
- Odstráňte súčiastky, ktoré blokujú prístup k alternátoru.
- Odstráňte hnací remeň.
- Odfoťte si alebo si zaznačte vodiče, aby ste sa pri inštalácii vyhli chybe. Odpojte ich.
- Odskrutkujte všetky upevňovacie prvky a odstráňte jednotku.
- Nainštalujte novú súčiastku.
- Vizuálne skontrolujte remeň a kladky. Podľa potreby ich vymeňte.
- Zapojte všetky kontakty a nainštalujte odstránené súčiastky späť na svoje miesto.
Oprava alternátora sa skladá z výmeny kontaktných krúžkov a kief, ložísk, spojky zotrvačníka a diódového mostíka. Ak máte skúsenosti s takýmito opravami, môžete to urobiť aj sami. Inak radšej vyhľadajte pomoc od elektrikára v autoservise.