• SHOP
  • CLUB
Vyskúšajte si prémiový účet
0
Moja garáž
Pridať vozidlo
0
Produkty #24-3399
0,00 €
Produkty, ktoré si chcete zakúpiť, pridajte prosím do košíka

Aké sú rôzne typy bŕzd a ako fungujú?

Obsah

  1. KOMPONENTY BRZDOVÉHO SYSTÉMU
    1. BRZDOVÉ BUBNY
    2. BRZDOVÉ KOTÚČE
    3. BRZDOVÉ PLATNIČKY
  2. MECHANICKÉ BRZDOVÉ SYSTÉMY
  3. HYDRAULICKÉ BRZDOVÉ SYSTÉMY
  4. BRZDOVÝ SYSTÉM SO SERVOPOHONOM

Základné informácie o kotúčoch, bubnoch, čeľustiach a hydraulike: ako vás brzdy chránia.

Brzdy sú pre každé vozidlo rovnako dôležité ako motor a sú nevyhnutné pre vašu bezpečnosť na cestách.

Základný princíp bŕzd je jednoduchý: odoberajú kinetickú energiu z pohybujúceho sa vozidla a prostredníctvom trenia ju premieňajú na tepelnú energiu, aby vozidlo zastavili. Všetky brzdy fungujú na rovnakom princípe, ale rôzne systémy dosahujú toto trenie rôznymi spôsobmi.

Existuje mnoho faktorov, ktoré určujú, aký typ systému má vaše vozidlo a aké komponenty používa. Všetky systémy sa mierne líšia, no tu nájdete systémy, ktoré vaše vozidlo pravdepodobne má - popíšeme si, ako fungujú a aké sú ich kľúčové komponenty. Poznanie brzdového systému vášho vozidla môže byť veľmi dôležité. Preto čítajte ďalej!

KOMPONENTY BRZDOVÉHO SYSTÉMU

Predtým, ako sa pozrieme na typy systémov, ktoré môže vozidlo používať na zastavenie, je vhodné spomenúť kľúčové komponenty, najmä ak uvažujete o oprave alebo výmene dielov brzdového systému. Typ dielov, ktoré váš systém používa, často závisí od značky a modelu vášho vozidla, rýchlosti, akou môžete jazdiť, ceny vozidla a jeho veku.

BRZDOVÉ BUBNY

Brzdové bubny patria medzi najstaršie spôsoby, ako zastaviť vozidlo. Na vnútornej strane kolesa je pripevnený bubon a v ňom sú dve tepelne odolné platničky. Po zošliapnutí pedála sa do valca kolesa dostane hydraulický tlak, ktorý spôsobí, že čeľuste začnú tlačiť na vnútorný povrch bubna. Trenie medzi platničkami a bubnom spôsobuje premenu kinetickej energie na tepelnú energiu.

Tieto typy sa bežne používali v automobiloch až do 80. rokov 20. storočia. Keď sa vozidlá stali výkonnejšími, bubnové brzdy neboli schopné ich zastaviť. Pri intenzívnom a častom brzdení sa veľmi zahrievajú, a keď sú príliš horúce, nedokážu premeniť energiu pohybu na teplo a prestanú fungovať. Po roku 1980 sa v mnohých automobiloch začali používať kotúčové brzdy.

To však neznamená, že bubnové brzdy sa vôbec nepoužívajú. Stále sú primerané a plnia svoju úlohu. Často sa používajú pre zadné brzdy, pretože pri zastavovaní vozidla sa väčšina tlaku vyvíja na predné brzdy. Bubnové brzdy sú lacnejšie na výrobu a jednoduchšie na údržbu, preto sa často používajú v základných alebo lacnejších modeloch.

BRZDOVÉ KOTÚČE

Brzdové kotúče "nahradili" bubnové brzdy ako najobľúbenejšia voľba pre väčšinu automobilov. Brzdové bubny tlačia von, čo nevytvára taký veľký tlak ako tlačenie na koleso. Odborníci preto navrhli systém, ktorý skôr stláča ako tlačí. Zistili tiež, že väčšia plocha znamená väčšie trenie, ktoré je nevyhnutné na zlepšenie brzdenia pri vysokých intenzitách. Kombinácia hľadania niečoho, čo by sa dalo stlačiť, a požiadavky na veľkú plochu viedli k zavedeniu kotúčových bŕzd.

Kotúčová brzda je mechanizmus na spomalenie alebo zastavenie otáčania kolesa. Zvyčajne je vyrobená z liatiny, ale v niektorých prípadoch aj z uhlíkových alebo keramických kompozitov. Kotúč je spojený s kolesom a/alebo nápravou. Na zastavenie kolesa sa na obe strany kotúča pritlačí trecí materiál vo forme platničiek. Trenie, ktoré vzniká na kotúčovom kolese, spomaľuje alebo zastavuje koleso.

Niektoré kotúče sú upravené tak, aby sa rýchlejšie ochladili a zostali účinnejšie. To sa často dosahuje tým, že sa do kotúča dostane vzduch, takže úpravy, ako je otvor v strede, malé medzery okolo vonkajšej strany alebo rebrá, umožnia prístup vzduchu ku kotúču a v konečnom dôsledku znamenajú účinnejší brzdový systém.

BP041 BOSCH 0 986 424 098 Brzdové platničky Low-Metallic
Recenzie - 11
Podrobnosti o súčiastkach
  • Jednotka mnożstva: Set pre nápravu
  • Brzdový systém: Bosch
  • Hrúbka [mm]: 18
  • Materiál: Low-Metallic
  • Výška [mm]: 47,4
  • Šírka [mm]: 109,2
  • WVA - číslo: 20775
  • Kontrolná značka: ECE-R90
  • Objednavacie cislo odporucaneho prislusenstva: 1987474106
  • Dbaż na technické údaje
  • BOSCH: Brzdové platničky
  • Číslo položky: 0 986 424 098
  • Naša cena: 17,31 €
  • Stav: Nové
Podrobnosti
BOSCH Brzdové platničky Low-Metallic
Číslo produktu: 0 986 424 098
17,31 €
Cena vr. 23% DPH, čiastka nezahŕňa náklady na doručenie
BREMBO Carbon Ceramic 07BB04TT Brzdové platničky zadny
Recenzie - 4
Podrobnosti o súčiastkach
  • Hrúbka [mm]: 8
  • Produktový rad: Carbon Ceramic
  • Strana montáże: zadny
  • Výška 1 [mm]: 36,3
  • Výška [mm]: 36.2
  • Výška 2 [mm]: 36,5
  • Šírka [mm]: 94
  • Hrúbka 1 [mm]: 7,6
  • Hrúbka 2 [mm]: 7,6
  • Kvalita: TT
  • Veličina: TT
  • Farba: Modrá
  • Typ vozidla: Motocykel
  • BREMBO: Brzdové platničky
  • Číslo položky: 07BB04TT
  • Naša cena: 21,00 €
  • Stav: Nové
Podrobnosti
BREMBO Brzdové platničky zadny
Číslo produktu: 07BB04TT
21,00 €
Cena vr. 23% DPH, čiastka nezahŕňa náklady na doručenie
BREMBO TWO-PIECE FLOATING DISCS LINE 09.B085.13 Brzdový kotúč 305x28mm, 4, dierované/s vnútorným chladením, dvojdielny brzdový kotúč, potiahnutá
Recenzie - 23
Podrobnosti o súčiastkach
  • Priemer [mm]: 305
  • Typ brzdového kotúča: dierované / s vnútorným chladením, dvojdielny brzdový kotúč
  • Produktový rad: TWO-PIECE FLOATING DISCS LINE
  • Hrúbka brzd. kotúča (mm): 28
  • Výška [mm]: 45
  • Povrch: potiahnutá
  • Centrovací priemer [mm]: 59
  • Počet dier: 4
  • Minimálna hrúbka (mm): 26
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: so skrutkami
  • Vŕtaný: áno
  • BREMBO: Brzdový kotúč
  • Číslo položky: 09.B085.13
  • Stav: Nové
Podrobnosti
BREMBO Brzdový kotúč 305x28mm, 4, dierované/s vnútorným chladením, dvojdielny brzdový kotúč, potiahnutá
Číslo produktu: 09.B085.13
245,16 €
Cena za kus
Cena vr. 23% DPH, Doručenie zadarmo
25326 BREMBO P 50 094 Brzdové platničky predpripravené pre varovný ukazovateľ opotrebenia, so skrutkami brzdoveho strmena, s proti hlukovým plechom, s prislusenstvom
Recenzie - 29
Podrobnosti o súčiastkach
  • Jednotka mnożstva: Set pre nápravu
  • Brzdový systém: TRW
  • Výstražný kontakt opotrebenia: predpripravené pre varovný ukazovateľ opotrebenia
  • Hrúbka [mm]: 19
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia: s prislusenstvom
  • Výška [mm]: 71
  • Šírka [mm]: 129
  • WVA - číslo: 25326
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: so skrutkami brzdoveho strmena, s proti hlukovým plechom
  • BREMBO: Brzdové platničky
  • Číslo položky: P 50 094
  • Naša cena: 29,20 €
  • Stav: Nové
Podrobnosti
BREMBO Brzdové platničky predpripravené pre varovný ukazovateľ opotrebenia, so skrutkami brzdoveho strmena, s proti hlukovým plechom, s prislusenstvom
Číslo produktu: P 50 094
29,20 €
Cena vr. 23% DPH, čiastka nezahŕňa náklady na doručenie
BREMBO COATED DISC LINE 09.A047.21 Brzdový kotúč 294x22mm, 4, s vnútorným chladením, drážkované/dierované, potiahnutá, vysoko uhlikovy
Recenzie - 20
Podrobnosti o súčiastkach
  • Priemer [mm]: 294
  • Typ brzdového kotúča: s vnútorným chladením, drážkované / dierované
  • Produktový rad: COATED DISC LINE
  • Hrúbka brzd. kotúča (mm): 22
  • Výška [mm]: 44
  • Povrch: potiahnutá
  • Centrovací priemer [mm]: 64
  • Počet dier: 4
  • Minimálna hrúbka (mm): 20,4
  • Uťahovací moment [Nm]: 120
  • Spracovanie: vysoko uhlikovy
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: pre dodatocnu montaz
  • Vŕtaný: áno
  • BREMBO: Brzdový kotúč
  • Číslo položky: 09.A047.21
  • Stav: Nové
Podrobnosti
BREMBO Brzdový kotúč 294x22mm, 4, s vnútorným chladením, drážkované/dierované, potiahnutá, vysoko uhlikovy
Číslo produktu: 09.A047.21
60,04 €
Cena za kus
Cena vr. 23% DPH, čiastka nezahŕňa náklady na doručenie

BRZDOVÉ PLATNIČKY

Komponenty brzdového systému

Bez ohľadu na to, či váš automobil používa kotúč alebo bubon, hlavným komponentom, ktorý sa nachádza v kotúči alebo bubne, je brzdová platnička (niekedy označované ako "čeľusť"). Práve platničky vytvárajú trenie. Na výrobu brzdových platničiek sa používa mnoho rôznych materiálov, ale niektoré bežné platničky môžu byť buď organické (s použitím skla, kevlaru, uhlíka, atď.), keramické, polokovové alebo plne kovové. Všetky použité materiály sú navrhnuté tak, aby absorbovali čo najviac tepla.

Organické brzdové platničky sú veľmi tiché a neopotrebúvajú kotúč, ale je potrebné ich častejšie meniť, pretože sa jednoduchšie opotrebujú.

Keramické brzdové platničky sú tiež veľmi tiché, majú dlhú životnosť a veľký brzdný výkon, oveľa lepší ako organické brzdové platničky.

Polokovové platničky dokonca prekonávajú výkonom keramické platničky, ale kvôli kovovým vločkám v syntetickom materiáli sa kotúč viac opotrebováva, čo znamená, že sa musí častejšie vymieňať.

Nakoniec sú tu celokovové brzdové platničky. Tie používajú pretekárske autá. Majú neuveriteľnú brzdnú schopnosť, ale sú hlučné a opotrebujú kotúč ako zmrzlina topiaca sa na slnku. Vaše vozidlo má pravdepodobne syntetické alebo keramické brzdové platničky, a obe sú vhodnou voľbou pre každodennú jazdu.

MECHANICKÉ BRZDOVÉ SYSTÉMY

Mechanické brzdy boli prvým typom brzdového systému používaným v automobiloch, keď sa v 20. storočí začali masovo vyrábať. Tieto systémy sa ovládali manuálne, pričom vodič stláčal pedál vo vozidle. Pôsobením pedálu sa aktivuje mechanický pákový systém, ktorý pôsobí silou na trecí materiál platničiek. Tento systém umožňoval, aby brzdové čeľuste tlačili na vnútorný povrch bubna, ktorý bol pripevnený ku kolesu. Vzniknuté trenie medzi čeľusťami a bubnom spomalilo alebo zastavilo otáčanie kolesa, čím sa vozidlo účinne zastavilo. Niektoré prvé mechanické brzdové systémy používali na prenos sily z pedálu na systém brzdovej páky lanká, v mechanizme sa nepoužívali kladky, vačky ani iné zložité zariadenia.

S týmito prvými mechanickými brzdovými systémami bolo veľa problémov. Jedným z hlavných problémov bola potreba častej údržby, pretože lanká a všetky ostatné pohyblivé časti museli byť v dobrom stave, aby brzdy fungovali efektívne. Nadmerný tlak na káble alebo sila potrebná na zastavenie vozidla mohli viesť k pretrhnutiu laniek, čo predstavovalo vážne bezpečnostné riziko. Systémy si tiež vyžadovali presnosť; ak by bola páka nesprávne nastavená alebo napätie laniek nesprávne nastavené, na rôzne kolesá by pôsobil nerovnomerný brzdný tlak, čo by sťažilo ovládanie vozidla.

Kvôli všetkým týmto problémom sa koncom 50. rokov 20. storočia mechanické brzdy v automobiloch vyskytovali len zriedka a boli nahradené hydraulickými brzdami.

Väčšina automobilov má ešte stále mechanickú brzdu známu ako ručná alebo parkovacia brzda. Okrem hlavných hydraulických bŕzd majú automobily často aj mechanickú ručnú brzdu, ktorá používa páku a rameno vo vnútri brzdového bubna, aby pomohla zastaviť vozidlo. Ručná brzda sa ovláda pomocou lanka pripojeného k páke ručnej brzdy vo vozidle. Po zatiahnutí brzda drží na páke západku a tlačidlo umožňuje uvoľnenie páky.

Všetky vozidlá sú vybavené systémom ručnej brzdy, ktorý môže byť niekedy elektrický, a nie čisto mechanický, a zvyčajne pôsobí na dve kolesá, obvykle na zadné kolesá. Primárnym účelom tohto mechanického systému je zabezpečiť vozidlo pri parkovaní a nie fungovať ako hlavný mechanizmus počas bežnej jazdy. Preto je pre túto funkciu parkovania vhodný mechanický systém.

-74%
A.B.S. 2775-SC Brzdový bubon skruzkom ABS, s loziskom, 234mm
Recenzie - 1
Podrobnosti o súčiastkach
  • Priemer brzdového bubna vonkajší [mm]: 234
  • Priemer brzdového bubna vnútorný [mm]: 203
  • Výška brzdového bubna vnútri [mm]: 48
  • Ráfik, počet dier: 4
  • Rozstupová krużnica Ø [mm]: 100
  • Výška brzdového bubna celkovo [mm]: 76
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: skruzkom ABS, s loziskom
  • Hmotnosť [kg]: 5,3
  • Priemer náboja [mm]: 55
  • Priemer náboja 2 [mm]: 52
  • A.B.S.: Brzdový bubon
  • Číslo položky: 2775-SC
  • Stav: Nové
Podrobnosti
A.B.S. Brzdový bubon skruzkom ABS, s loziskom, 234mm
Číslo produktu: 2775-SC
v porovnaní s OMC 198,00 €

51,25 €
Cena za kus
Cena vr. 23% DPH, čiastka nezahŕňa náklady na doručenie
BP-VW-F4 BOSCH 0 986 494 019 Brzdové platničky Low-Metallic, so zabudovanym snimacom opotrebenia, s piestovym klipom, s proti hlukovým plechom
Recenzie - 41
Podrobnosti o súčiastkach
  • Jednotka mnożstva: Set pre nápravu
  • Brzdový systém: ATE
  • Výstražný kontakt opotrebenia: so zabudovanym snimacom opotrebenia
  • Hrúbka [mm]: 19,5
  • Materiál: Low-Metallic
  • Výška [mm]: 54,7
  • Šírka [mm]: 146
  • WVA - číslo: 23130
  • Kontrolná značka: ECE-R90
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: s piestovym klipom, s proti hlukovým plechom
  • Objednavacie cislo odporucaneho prislusenstva: 1987474137, 1987474175, 1987474314, 1987474451, 1987474402, 1987474408, 1987474432, 1987474315
  • Dbaż na technické údaje
  • BOSCH: Brzdové platničky
  • Číslo položky: 0 986 494 019
  • Naša cena: 21,37 €
  • Stav: Nové
Podrobnosti
BOSCH Brzdové platničky Low-Metallic, so zabudovanym snimacom opotrebenia, s piestovym klipom, s proti hlukovým plechom
Číslo produktu: 0 986 494 019
21,37 €
Cena vr. 23% DPH, čiastka nezahŕňa náklady na doručenie
VALEO 675405 Brzdový kotúč Zadna naprava, 249x9mm, 4, plný, potiahnutá
Recenzie - 30
Podrobnosti o súčiastkach
  • Priemer [mm]: 249
  • Typ brzdového kotúča: plný
  • Hrúbka brzd. kotúča (mm): 9
  • Strana montáże: Zadna naprava
  • Výška [mm]: 67
  • Povrch: potiahnutá
  • Centrovací priemer [mm]: 56
  • Ráfik, počet dier: 4
  • Minimálna hrúbka (mm): 8
  • Hmotnosť [kg]: 5,42
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: so skrutkou, skruzkom ABS, s integrovaným ložiskom kolesa
  • Vŕtaný: nie
  • VALEO: Brzdový kotúč
  • Číslo položky: 675405
  • Stav: Nové
Podrobnosti
VALEO Brzdový kotúč Zadna naprava, 249x9mm, 4, plný, potiahnutá
Číslo produktu: 675405
48,55 €
Cena za kus
Cena vr. 23% DPH, čiastka nezahŕňa náklady na doručenie
BREMBO XTRA LINE 08.7165.1X Brzdový kotúč 230x9mm, 5, plný, dierovany, potiahnutá
Recenzie - 71
Podrobnosti o súčiastkach
  • Priemer [mm]: 230
  • Typ brzdového kotúča: plný, dierovany
  • Produktový rad: XTRA LINE
  • Hrúbka brzd. kotúča (mm): 9
  • Výška [mm]: 40
  • Povrch: potiahnutá
  • Centrovací priemer [mm]: 65
  • Počet dier: 5
  • Minimálna hrúbka (mm): 7,5
  • Uťahovací moment [Nm]: 120
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: so skrutkami
  • Vŕtaný: áno
  • BREMBO: Brzdový kotúč
  • Číslo položky: 08.7165.1X
  • Stav: Nové
Podrobnosti
BREMBO Brzdový kotúč 230x9mm, 5, plný, dierovany, potiahnutá
Číslo produktu: 08.7165.1X
38,26 €
Cena za kus
Cena vr. 23% DPH, čiastka nezahŕňa náklady na doručenie
430225 BREMBO 09.C306.1X Brzdový kotúč 340x30mm, 9, dierované/s vnútorným chladením, potiahnutá, vysoko uhlikovy
Recenzie - 60
Podrobnosti o súčiastkach
  • Priemer [mm]: 340
  • Typ brzdového kotúča: dierované / s vnútorným chladením
  • Hrúbka brzd. kotúča (mm): 30
  • Výška [mm]: 50
  • Povrch: potiahnutá
  • Centrovací priemer [mm]: 65, 65,0
  • Počet dier: 9
  • Minimálna hrúbka (mm): 27,8
  • Vnútorný priemer [mm]: 145,0
  • Spracovanie: vysoko uhlikovy
  • Priemer otvoru [mm]: 15,3
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: so skrutkami
  • Vŕtaný: áno
  • BREMBO: Brzdový kotúč
  • Číslo položky: 09.C306.1X
  • Stav: Nové
Podrobnosti
BREMBO Brzdový kotúč 340x30mm, 9, dierované/s vnútorným chladením, potiahnutá, vysoko uhlikovy
Číslo produktu: 09.C306.1X
109,45 €
Cena za kus
Cena vr. 23% DPH, čiastka nezahŕňa náklady na doručenie

HYDRAULICKÉ BRZDOVÉ SYSTÉMY

Najbežnejším systémom moderných automobilov je hydraulický brzdový systém a vaše vozidlo ho takmer určite má. Automobily ich majú zvyčajne na všetkých štyroch kolesách a hydraulické systémy môžu používať buď brzdový kotúč, alebo brzdový bubon.

Na rozdiel od starších mechanických systémov sa v hydraulických systémoch používa kvapalina na vyvíjanie tlaku na brzdy. Hydraulická kvapalina je uložená vo vedení a používa sa na prenos tlaku alebo sily z pedála alebo páky na zastavenie vozidla. Brzdová kvapalina alebo hydraulická kvapalina je nestlačiteľná látka, ktorá môže pracovať pri vysokých teplotách a tlakoch.

V tomto type systému mechanická sila pochádza z tlaku vodiča na pedál. Táto sila sa potom využíva na pretláčanie kvapaliny cez potrubia, a keďže nie je stlačiteľná, smeruje do brzdového systému. V zariadení známom ako hlavný brzdový valec sa táto sila mení na hydraulický tlak, ktorý sa prenáša na brzdové strmene alebo bubnové čeľuste (v závislosti od typu systému).

Každý brzdový strmeň obsahuje niekoľko piestov (až 6) a hydraulický tlak núti strmeň, aby sa upol na kotúč alebo bubon. Platničky pripojené k strmeňu vytvárajú trenie, keď sa trú o kotúč alebo bubon, a to je to, čo nakoniec zastaví vozidlo.

Hydraulické brzdové systémy majú tiež niekoľko výrazných výhod.

Po prvé, sila generovaná hydraulickým systémom je vyššia ako pri starších mechanických systémoch používaných v automobiloch. Tieto systémy sú pomerne primitívne a spoliehajú sa na páky, spojky alebo vačky, ktoré neprenášajú takú silu ako hydraulické brzdové systémy. Mechanické systémy môžu byť časom menej účinné, pretože ich pracovné časti sa môžu pokaziť.

Hydraulické vedenie sa s vysokou pravdepodobnosťou nepoškodí, a vyžaduje si len veľmi malú údržbu, opäť na rozdiel od mechanických bŕzd. Sú tiež neuveriteľne rýchle a citlivé na pedál a na vyvinutie tlaku na bubny alebo kotúče je potrebná len veľmi malá sila.

Keďže hydraulický systém má oveľa menej pohyblivých dielov oproti mechanickému systému, dochádza tu k menšiemu opotrebovaniu týchto dielov a k menšiemu rozsahu súvisiacej alebo následnej údržby. Vďaka tomu je systém lacnejší a spoľahlivejší ako mechanický systém.

Keďže mechanické systémy sa mohli v jednotlivých vozidlách značne líšiť v dizajne a konštrukcii, opravy boli často náročné. Hydraulické systémy majú pomerne jednoduchú konštrukciu a ľahko sa montujú, čo uľahčuje ich servis.

BRZDOVÝ SYSTÉM SO SERVOPOHONOM

Servosystém, ktorý sa často označuje ako posilňovač bŕzd alebo podtlakový posilňovač, je navrhnutý tak, aby poskytoval dodatočný výkon na zníženie potrebnej sily a funguje v spojení s hydraulickými brzdami.

Brzdový servopohon funguje tak, že vytvára čiastočný podtlak, ktorý potom zvyšuje silu pôsobiacu na hlavný valec. Pri brzdovom posilňovači sa najprv stlačí pedál na pripojenú tyč, ktorá potom pri uzatváraní podtlaku vpustí vzduch do posilňovača. Tlak sa potom zvyšuje na tejto tyči, ktorá je pripojená k tyči vo vnútri hlavného valca.

Brzdové servo je v automobiloch čoraz bežnejšie, pretože kotúče nahradili bubny ako štandardné nastavenie vo vozidlách. Vďaka kotúčom musia mať vozidlá posilňovače bŕzd, aby sa odstránila väčšina sily, ktorú musí vodič vyvinúť na zastavenie vozidla.

V systéme servopohonu sa pomocou podtlaku znásobuje sila, ktorou vodič pôsobí na pedál. Vonkajší vzhľad brzdového servopohonu je nádoba, obvykle vyrobená z kovu, obsahujúca membránu a ventil. Servo je tiež vybavené spätným ventilom, ktorý obmedzuje smer vzduchu len smerom von, aby sa eliminovalo riziko straty funkcie počas jazdy vozidla.

Ak napríklad dôjde k výpadku podtlaku, pretože sa zastaví motor, brzdy budú stále fungovať, pretože medzi pedálom a hlavným valcom existuje normálne mechanické spojenie. Na brzdenie však treba vyvinúť oveľa väčšiu silu na pedál.

TOP produkty na túto tému:

AUTODOC Bestsellery: náhradné diely za nízku cenu

BREMBO TWO-PIECE FLOATING DISCS LINE 09.A804.33 Brzdový kotúč 355x32mm, 5, dierované/s vnútorným chladením, dvojdielny brzdový kotúč, potiahnutá, vysoko uhlikovy
Recenzie - 21
Podrobnosti o súčiastkach
  • Priemer [mm]: 355
  • Typ brzdového kotúča: dierované / s vnútorným chladením, dvojdielny brzdový kotúč
  • Produktový rad: TWO-PIECE FLOATING DISCS LINE
  • Hrúbka brzd. kotúča (mm): 32
  • Výška [mm]: 50
  • Povrch: potiahnutá
  • Centrovací priemer [mm]: 67
  • Počet dier: 5
  • Minimálna hrúbka (mm): 30
  • Uťahovací moment [Nm]: 150
  • Spracovanie: vysoko uhlikovy
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: so skrutkami
  • Vŕtaný: áno
  • BREMBO: Brzdový kotúč
  • Číslo položky: 09.A804.33
  • Stav: Nové
Podrobnosti
BREMBO Brzdový kotúč 355x32mm, 5, dierované/s vnútorným chladením, dvojdielny brzdový kotúč, potiahnutá, vysoko uhlikovy
Číslo produktu: 09.A804.33
300,92 €
Cena za kus
Cena vr. 23% DPH, Doručenie zadarmo
BREMBO XTRA LINE 09.9772.1X Brzdový kotúč 312x25mm, 5, dierované/s vnútorným chladením, potiahnutá, vysoko uhlikovy
Recenzie - 48
Podrobnosti o súčiastkach
  • Priemer [mm]: 312
  • Typ brzdového kotúča: dierované / s vnútorným chladením
  • Produktový rad: XTRA LINE
  • Hrúbka brzd. kotúča (mm): 25
  • Výška [mm]: 50
  • Povrch: potiahnutá
  • Centrovací priemer [mm]: 65
  • Počet dier: 5
  • Minimálna hrúbka (mm): 22,8
  • Uťahovací moment [Nm]: 120
  • Spracovanie: vysoko uhlikovy
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: so skrutkami
  • Vŕtaný: áno
  • BREMBO: Brzdový kotúč
  • Číslo položky: 09.9772.1X
  • Stav: Nové
Podrobnosti
BREMBO Brzdový kotúč 312x25mm, 5, dierované/s vnútorným chladením, potiahnutá, vysoko uhlikovy
Číslo produktu: 09.9772.1X
80,48 €
Cena za kus
Cena vr. 23% DPH, čiastka nezahŕňa náklady na doručenie
-73%
509123 ATE PowerDisc 24.0309-0123.1 Brzdový kotúč 230,0x9,0mm, 5x100,0, plný, potiahnutá
Recenzie - 47
Podrobnosti o súčiastkach
  • Priemer [mm]: 230,0
  • Typ brzdového kotúča: plný
  • Produktový rad: PowerDisc
  • Hrúbka brzd. kotúča (mm): 9,0
  • Výška [mm]: 40,6
  • Povrch: potiahnutá
  • Centrovací priemer [mm]: 65,0
  • Počet dier: 5
  • Rozstupová krużnica Ø [mm]: 100,0
  • Minimálna hrúbka (mm): 7,0
  • Vnútorný priemer [mm]: 125,8
  • MAPP-Code existujúci
  • Kontrolná značka: E1 90R-02C0859 / 1293
  • Priemer otvoru [mm]: 15,6
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: so skrutkami
  • Vŕtaný: nie
  • ATE: Brzdový kotúč
  • Číslo položky: 24.0309-0123.1
  • Stav: Nové
Podrobnosti
ATE Brzdový kotúč 230,0x9,0mm, 5x100,0, plný, potiahnutá
Číslo produktu: 24.0309-0123.1
v porovnaní s OMC 109,01 €

29,03 €
Cena za kus
Cena vr. 23% DPH, čiastka nezahŕňa náklady na doručenie
BREMBO 14.9384.20 Brzdový bubon 200mm
Recenzie - 16
Podrobnosti o súčiastkach
  • Priemer brzdového bubna vonkajší [mm]: 200
  • Výška brzdového bubna vnútri [mm]: 50,5
  • Počet dier: 5
  • Výška brzdového bubna celkovo [mm]: 59
  • max. rozmer osústruženia brzdového bubna [mm]: 201,5
  • Montáżny priemer [mm]: 65
  • BREMBO: Brzdový bubon
  • Číslo položky: 14.9384.20
  • Stav: Nové
Podrobnosti
BREMBO Brzdový bubon 200mm
Číslo produktu: 14.9384.20
27,85 €
Cena za kus
Cena vr. 23% DPH, čiastka nezahŕňa náklady na doručenie
23131 BREMBO Low-Met P 85 041 Brzdové platničky okrem kontaktu na signalizaciu opotrebenia, s piestovym klipom, s proti hlukovým plechom, s prislusenstvom
Recenzie - 46
Podrobnosti o súčiastkach
  • Jednotka mnożstva: Set pre nápravu
  • Brzdový systém: ATE
  • Výstražný kontakt opotrebenia: okrem kontaktu na signalizaciu opotrebenia
  • Hrúbka [mm]: 20
  • Produktový rad: Low-Met
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia: s prislusenstvom
  • Výška [mm]: 55
  • Šírka [mm]: 146
  • WVA - číslo: 23130, 23131
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: s piestovym klipom, s proti hlukovým plechom
  • BREMBO: Brzdové platničky
  • Číslo položky: P 85 041
  • Naša cena: 20,19 €
  • Stav: Nové
Podrobnosti
BREMBO Brzdové platničky okrem kontaktu na signalizaciu opotrebenia, s piestovym klipom, s proti hlukovým plechom, s prislusenstvom
Číslo produktu: P 85 041
20,19 €
Cena vr. 23% DPH, čiastka nezahŕňa náklady na doručenie
DB336 BOSCH 0 986 477 266 Brzdový bubon s ložiskom kolesa, skruzkom ABS, 243mm, Zadna naprava
Recenzie - 6
Podrobnosti o súčiastkach
  • Strana montáże: Zadna naprava
  • Priemer brzdového bubna vonkajší [mm]: 243
  • Priemer brzdového bubna vnútorný [mm]: 203
  • Výška brzdového bubna vnútri [mm]: 44
  • Počet dier: 4
  • Rozstupová krużnica Ø [mm]: 108
  • Výška brzdového bubna celkovo [mm]: 92,5
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: s ložiskom kolesa, skruzkom ABS
  • Centrovací priemer [mm]: 52,92
  • BOSCH: Brzdový bubon
  • Číslo položky: 0 986 477 266
  • Stav: Nové
Podrobnosti
BOSCH Brzdový bubon s ložiskom kolesa, skruzkom ABS, 243mm, Zadna naprava
Číslo produktu: 0 986 477 266
81,49 €
Cena za kus
Cena vr. 23% DPH, čiastka nezahŕňa náklady na doručenie
20755 BREMBO P 86 002 Brzdové platničky okrem kontaktu na signalizaciu opotrebenia, s proti hlukovým plechom, bez prislusenstva
Recenzie - 29
Podrobnosti o súčiastkach
  • Jednotka mnożstva: Set pre nápravu
  • Brzdový systém: ATE
  • Výstražný kontakt opotrebenia: okrem kontaktu na signalizaciu opotrebenia
  • Hrúbka [mm]: 15
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia: bez prislusenstva
  • Výška [mm]: 56
  • Šírka [mm]: 61
  • WVA - číslo: 20755
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: s proti hlukovým plechom
  • BREMBO: Brzdové platničky
  • Číslo položky: P 86 002
  • Naša cena: 16,35 €
  • Stav: Nové
Podrobnosti
BREMBO Brzdové platničky okrem kontaktu na signalizaciu opotrebenia, s proti hlukovým plechom, bez prislusenstva
Číslo produktu: P 86 002
16,35 €
Cena vr. 23% DPH, čiastka nezahŕňa náklady na doručenie
25214 BREMBO P 85 120 Brzdové platničky vratane kontaktu opotrebenia, so skrutkami brzdoveho strmena, s proti hlukovým plechom, s prislusenstvom
Recenzie - 7
Podrobnosti o súčiastkach
  • Jednotka mnożstva: Set pre nápravu
  • Brzdový systém: Lucas
  • Výstražný kontakt opotrebenia: vratane kontaktu opotrebenia
  • Hrúbka [mm]: 18
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia: s prislusenstvom
  • Počet ukazovateľov opotrebenia [na nápravu]: 2
  • Výška 1 [mm]: 59
  • Výška 2 [mm]: 60
  • Šírka [mm]: 117
  • WVA - číslo: 24606, 25214
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: so skrutkami brzdoveho strmena, s proti hlukovým plechom
  • Dĺžka výstražného kontaktu [mm]: 300
  • BREMBO: Brzdové platničky
  • Číslo položky: P 85 120
  • Naša cena: 43,33 €
  • Stav: Nové
Podrobnosti
BREMBO Brzdové platničky vratane kontaktu opotrebenia, so skrutkami brzdoveho strmena, s proti hlukovým plechom, s prislusenstvom
Číslo produktu: P 85 120
43,33 €
Cena vr. 23% DPH, čiastka nezahŕňa náklady na doručenie
-15%
FERODO RACING FCP4611W Brzdové platničky
Recenzie - 2
Podrobnosti o súčiastkach
  • Dĺžka [mm]: 114,5
  • Šírka 1 [mm]: 91,1
  • Hrúbka 1 [mm]: 18,1
  • Hmotnosť [kg]: 2,7
  • Verzia: Racing use only
  • Typ spojenia: Krabica
  • FERODO RACING: Brzdové platničky
  • Číslo položky: FCP4611W
  • Naša cena: 247,30 €
  • Stav: Nové
Podrobnosti
FERODO RACING Brzdové platničky
Číslo produktu: FCP4611W
v porovnaní s OMC 292,80 €

247,30 €
Cena vr. 23% DPH, Doručenie zadarmo
-72%
TRW DF4276 Brzdový kotúč 253x10mm, 9x112, plný, lakovane
Recenzie - 39
Podrobnosti o súčiastkach
  • Priemer [mm]: 253
  • Typ brzdového kotúča: plný
  • Hrúbka brzd. kotúča (mm): 10
  • Výška [mm]: 51
  • Povrch: lakovane
  • Centrovací priemer [mm]: 65
  • Počet dier: 9
  • Rozstupová krużnica Ø [mm]: 112
  • Minimálna hrúbka (mm): 7
  • Rozmer závitu: 15,3
  • Farba: čierna
  • Kontrolná značka: E1 90R-02 C0190 / 0016
  • Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: so skrutkami
  • Vŕtaný: nie
  • TRW: Brzdový kotúč
  • Číslo položky: DF4276
  • Stav: Nové
Podrobnosti
TRW Brzdový kotúč 253x10mm, 9x112, plný, lakovane
Číslo produktu: DF4276
v porovnaní s OMC 96,06 €

26,73 €
Cena za kus
Cena vr. 23% DPH, čiastka nezahŕňa náklady na doručenie

Populárne príspevky

Prihlásiť sa k odberu noviniek

Pre získanie najnovších noviniek a tipov prosím zadajte vašu emailovú adresu: